[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - Fotoalbum van Marlonneke

Fotoalbum van Marlonneke

Plaats hier een foto om je nieuwe bak, mooiste plant of vis te laten zien. Ook kan je hier video filmpjes plaatsen. Vermeldt wel even de grootte van het filmpje erbij voor de mensen die niet over een snelle verbinding beschikken.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Fotoalbum van Marlonneke

Berichtdoor MarlonnekeW » 03 aug 2016, 11:15

Ik realiseerde me dat ik nog geen foto's van mijn beestjes op het forum gezet heb, dus bij deze:

Ancistrus claro:
Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je heel goed hoe je hun tekening kunnen aanpassen aan de ondergrond.

Panaqolus maccus dame:
Afbeelding

Mijn tweede P.maccus is duidelijk een meneer:
Afbeelding

Corydoras concolor:
Afbeelding

Corydoras habrosus mannetje (voorgrond) en vrouwtje (achtergrond):
Afbeelding

Jonge Gele Fantoomzalm die op een stukje Tubifex 'jaagt' (mijn zalmpjes zetten regelmatig eitjes af en dat heeft tot nu toe 2 jonge visjes opgeleverd, die inmiddels al zo groot zijn dat ze niet meer van hun ouders te onderscheiden zijn):
Afbeelding

Jonge Corydoras pygmaeus:
Afbeelding

Corydoras schwartzi dame:
Afbeelding
MarlonnekeW
Gebruiker

Onderwerpen: 11
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 6 Duimpjes
Leeftijd:

Fotoalbum van Marlonneke

Berichtdoor Richardver » 03 aug 2016, 11:38

Mooie vissen hoor :cool:
Richardver
Die hard

Onderwerpen: 7
Afbeeldingen: 2
Ontvangen: 96 Duimpjes
Leeftijd:

Re: Fotoalbum van Marlonneke

Berichtdoor MarlonnekeW » 04 aug 2016, 18:18

Bedankt!

Ik zie dat ik nog Ă©Ă©n vissoort vergeten ben

Mijn L201:
Afbeelding
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Fotoalbum van Marlonneke

Berichtdoor Richardver » 04 aug 2016, 18:21

Is zeker niet de minste hihi
Richardver
Die hard

Leeftijd:

Berichtdoor MarlonnekeW » 04 aug 2016, 19:46

Ik vind het een geweldig mooie soort, maar toch zou ik hem/haar geen tweede keer meer kopen. Ik heb hem vorig jaar op Viviarium gekocht en was eigenlijk van plan om een L129 te kopen. Volgens de kweker/verkoper was de L201 meer geschikt, omdat deze soort kleiner zou blijven, dus heb ik me laten ompraten.

Later heb ik me gerealiseerd dat dit toch wel een lastige soort is, omdat de L201 zoveel op de Hypancistrus contradens lijkt en deze soorten door elkaar verkocht worden. Als L-nummer beginner zou ik het echt niet aandurven om van deze soort een (kweek)groepje samen te stellen, simpelweg omdat ik niet genoeg ervaring heb om deze twee soorten uit elkaar te houden en ik geen kruisingen wil gaan 'produceren'. Wat het nog lastiger maakt, is dat mijn visje een mopsneus heeft (heeft de verkoper niet verteld, wat m.i. niet bepaald netjes is), waardoor het op basis van lichaamsvorm een stuk lastiger is om te bepalen of het een contradens of een L201 is.

Hij/zij zit nu gezellig bij cory's in de bak, maar ik vind het eigenlijk best een beetje zielig en jammer dat ik niet voor 1 of 2 soortgenootjes als gezelschap kan zorgen.
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Fotoalbum van Marlonneke

Berichtdoor Richardver » 04 aug 2016, 20:17

Wil je soortgenoten hebben voor hem ?
Richardver
Die hard

Leeftijd:

Berichtdoor MarlonnekeW » 04 aug 2016, 21:35

Normaal gesproken zou ik daar wel over nagedacht hebben, maar als de kweker al niet eerlijk is over de mopsneus (van andere kwekers weet ik dat ze dit bij verkoop erbij zeggen en dat lijkt me wel zo eerlijk), dan weet ik ook niet zeker of het wel een 'echte' L201 is; als ik naar de grootte van de stippen kijk, zou het net zo goed een contradens kunnen zijn. Als je er meer dan eentje koopt, is er altijd een kans dat je een mannetje en een vrouwtje hebt. Hypancistrussen schijnen behoorlijk gemakkelijk te kunnen kruisen en dat risico wil ik niet lopen, dus hou ik het voor de zekerheid maar bij eentje.
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor MarlonnekeW » 05 aug 2016, 21:54

Even een hele andere foto: vandaag ben ik aan de slag gegaan met een wat meer studio opstelling. De bedoeling was om zo goed te kunnen zien of mijn jonge Ancistrus claro mannetjes of vrouwtjes zijn. Door gedoe met wormen moest ik dat nog even uitstellen, maar ik heb wel alvast wat foto's van mijn appelslak kunnen maken.
Ik blijf dit erg bijzondere dieren vinden

Afbeelding
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 07 aug 2016, 1:39

Wat een prachtfoto Marlonneke, :shock: :cool:
zo ziet bijna niemand ze ooit.
(denk ik)

(Heb je hem gewatermerked? Zonde als iemand er zonder de auteur erbij te vermelden mee aan de haal ging.)
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor MarlonnekeW » 07 aug 2016, 10:04

Dat vind ik ook het leuk aan dit soort foto's maken. Je ziet allerlei dingen die je met het blote oog nauwelijks ziet. Ik zit altijd een aardig tijdje te turen en me te verbazen hoe mooi de natuur het allemaal gemaakt heeft :smile:

Watermerken vind ik een lastig iets. Wil je het zo neerzetten dat het niet storend is voor de foto, dan is het er met een simpel fotobewerkingsprogramma binnen een paar seconden af te halen. Dat is dus een beetje een schijnveiligheid. Het enige voordeel is inderdaad dat het een soort naamsvermelding is, dus daarom wil ik het misschien toch maar eens gaan doen. Maar het blijft m.i. een beetje zonde van de foto, zo'n naam erin. Wat ik wel gedaan heb, is dat mijn naam als maker en de copyright gegevens in de bestandsgegevens staan (kun je zo instellen dat de camera dat automatisch aan elk bestand toevoegd). Ook verklein ik de bestanden altijd tot webresolutie, waardoor b.v. afdrukken met een acceptabele kwaliteit al niet meer mogelijk is.
Ik doe nu regelmatig een 'image search' om te kijken of ik bepaalde foto's op het net tegenkom die dus zonder toestemming gebruikt zijn en zo ja dan krijgen die mensen een gepeperde rekening (zeker als ik ze bij b.v. een krant tegenkom of als ze commercieel gebruikt worden). Door de naamsvermelding en de copyright tekst kun je heel snel bewijzen dat jij het auteursrecht bezit en dat de foto niet zonder toestemming gebruikt mag worden. Mensen realiseren zich vaak niet dat ze al heel snel fout zitten. Een foto van iemand anders voor een eigen plakboek gebruiken gaat nog net, maar zodra je een foto ook maar ergens op b.v. een forum, website of marktplaats zet ben je in principe al strafbaar.

Dat is als fotograaf een behoorlijk lastige afweging; als je dingen op het internet zet, loop je het risico dat iemand ermee aan de haal gaat, maar als je het niet doet, ziet niemand je werk en kom je ook nergens.
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Clavi » 07 aug 2016, 11:09

Mooie foto's Marlonneke !
Clavi
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Afbeeldingen: 5
Ontvangen: 1 Duimpje
Leeftijd: 62

Belgium
Regio:
Formaat:

Berichtdoor MarlonnekeW » 08 aug 2016, 9:08

Naar aanleiding van het berichtje van Christa ben ik toch nog eens de algemene voorwaarden van Photobucket (waar de foto op stond) gaan bekijken en daar werd ik niet blij van. Dus heb ik hem verwijderd en op een andere site gezet, die wat meer rechten-vriendelijk is. Dus hier is hij nog een keer:

Afbeelding
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor MarlonnekeW » 31 aug 2016, 11:13

Sinds gisteren zwemmen er een aantal nieuwe aanwinsten in de claro bak, namelijk 12 Axelrodia riesei. Ik was al een tijdje op zoek naar een 'bijvisje' die er hopelijk voor zou moeten zorgen dat de claro's zich wat meer op hun gemak zouden voelen. Ze zitten er nog geen dag in, maar ik merk nu al ander gedrag bij de claro's. Het kleinste visje, waar ik de afgelopen weken niet meer dan een glimp van heb kunnen opvangen, zat vanochtend gezellig op een grote steen en de bodem te eten. Ook de andere twee jonge claro's laten zich nu al meer zien. Het lijkt er dus op dat dit een goede beslissing is geweest.

Ondanks dat de Axelrodia riesei nog behoorlijk klein zijn, zijn ze totaal niet bang en laten ze zich al goed zien, waardoor ik al een foto van ze heb kunnen maken.

Afbeelding
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 01 sep 2016, 4:57

Ha Marlonneke, goed nieuws dus :grin:
Leuk dat je je claro's nu ziet!
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor MarlonnekeW » 01 sep 2016, 11:02

Ik was best wel verbaasd hoe snel en hoeveel het uitmaakt. Het is b.v. ook verschil in het voedsel dat ze eten. Ze zijn grootgebracht met Repashy, dus heb ik (natuurlijk) ook een potje gekocht, maar hier wilden ze het absoluut niet eten. Omdat ik benieuwd was hoe de nieuwe visjes op de Repashy zouden reageren, heb ik er gistermiddag een klein blokje ingedaan en wat zag ik tot mijn verbazing; de claro's hadden allemaal interesse in de Repashy en vanochtend was er niets meer van terug te vinden (terwijl ik het er anders na 1-2 dagen uit moest halen, omdat het niet werd gegeten). De riesei's eten het helaas niet, dus dat maakt het weer wat lastiger, maar daar vind ik nog wel een oplossing voor.

Blijkbaar is een aquarium met vissen in de midden-/bovenlaag een veel natuurlijkere setting, dan alleen bodemvissen, waardoor je dus toch ander gedrag gaat zien. Mijn L201 zit bijvoorbeeld bij alleen cory's en die laat zich (nog steeds) nauwelijks zien.
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Volgende

Keer terug naar Foto's en video