(oorspronkelijk geplande startdatum 23 mei...)
Ik ben inmiddels gesloopt van al het voorbereidingen treffen en zoals altijd gaat het niet van een leien dakje (de projectmanager van de verhuurderskant is er halverwege ingevallen en ze weet bij veel zaken niet van toeten of blazen en nu blijkt de voorman/opzichter/hoe heet zo iemand?die alle subgroepen coordineert en ter plekke iedereen aanstuurt? van het aannemersgebeuren ook opeens gewisselt te hebben met degene die er vanaf moment 0 bij betrokken was dus daar vallen ook al steken ...) -- maar meer dan lief lachen en zo nu en dan een semi-slimme vraag stellen kan ik toch niet doen.
Als autist etc. zijnde is dit hel op aarde natuurlijk: alles ligt al tijden overhoop en wat ik nodig heb is onvindbaar ( "ergens in een doos ofzo" ), iedereen loopt gewoon in-en-uit alsof mijn huis de Kalverstraat is (ik ben een privacy-junkie) en overal in het pand om me heen wordt gebeukt, gebikt, gemept en dan hebben we ook de grote neef van de tandartsboor waarmee de ruiten stuk voor stuk uit de sponningen geslepen worden.
(grofweg 22 stuks per huis)
Het helpt dat alle harde werkers echt schatten van mensen zijn, maar als dit allemaal achter de rug is ga ik heel diep in winterslaap!

Ze weten zelf de ene dag niet wie er precies wat de volgende dag gaat doen, dus het is iedere iedere dag " de specialiteit van de chef".
Mijn gevoel voor humor houdt dapper stand- de rest is de loopgraven en schuttersputjes ingedoken.
Ik kreeg dan ook bijzonder veel oorplugjes, oorkappen etc. voor mijn verjaardag (lief heh? Vrienden die heel hard meedenken en -helpen).

Positief puntje: Sunny heeft tot nu toe haar veren met rust gelaten (was mijn grootste angst eigenlijk) en hoewel haar kooi bij Lukas de helft is van wat ze gewend geraakt was, is ook het plafondhangen niet gigantisch toegenomen.
Ook de grijsjes lijken redelijk oke met de situatie.
Het helpt dat ze Lukas al jaren kennen natuurlijk- maar je weet nooit hoe je huisdier reageert op zoiets.
Als alles meezit gaat de stoppenkast deze week de 21 eeuw ( aka de container) in...
(goed nieuws voor de aquaria en de plauus)