misschien is dit het eerste babystapje naar meer

misschien nog niet geheel correct als biotoop en echt oogstralend maar het belangrijkste is dat de kikkerstje er zich prettig voelen.
de bak is uitgerust met een valse bodem waarbij er voren grind ligt met een dun laagje water.
de bodem heeft 1 verwarmingselement voor de nacht en 1 voor de dag. ook zit er in de achterwand een verwarmingslint om de lucht temperatuur in de winter wat bij te verwarmen op dfe koudste dagen.
de bak word verlicht met een led lamp en een uva/uvb lamp.
de led lamp geeft echt niks van warmte af dus zou het te warm worden in de zomer is het mogelijk de uvb lamp uit te doen en toch het dag en nacht ritme niet te verstoren voor kikker en plant.
het hout is dusdanig geplaatst dat ze zelf kunnen beslissen om dichter van de uva/uvb lamp/warmte te kunnen zitten.
ook zitten er enkele donkere plekken/grotten/verstop plekken in de bak waar ze zich kunnen verschuilen als ze dat willen.
de bovenste/afdek glasplaat is vervangen door een uva/uvb doorlatende plexiglas plaat .
bewust gekozen voor een gesloten systeem zodat er een mooi hoge luchtvochtigheid in de bak blijft...
dit wijkt natuurlijk af van de standaard terrarium ...
tevens zou dit in mijn geval nog voor andere ptoblemen zorgen waar ik even verder niet op in ga.
toch doe ik voor alle zekerheid dagelijks nog even sproeien met een plantenspuit.
verder zit er een temp meter voor de bodem en lucht in de bak en een vochtigheidsmeter.
dagelijks krijgen ze van mij springstaartje en fruitvliegjes en in de toekomst wil ik dit menu nog uitbreiden.
ook krijgen ze 1 keer per week vitaminen en mineralen in poeder vorm samen met de fruitvliegjes en 1 keer per week druppels in het sproeiwater met de plantenspuit.
als het goed is zou het een mannetje en een vrouwtje moeten zijn maar voor een onervarene als mij nog moeilijk te zien.
wel is goed te zien dat 1 van beide duidelijk een wat groter/breeder hoofd heeft en iets groter is dus vermoed dat dit het vrouwtje is.
als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.