Een snelle update.
Als ventilatie heb stukjes van 10mm geknipt uit de leidingen van het sproeisysteem (4mm doorsnee). De schuifruiten lopen nu stevig en van iets meer afstand ziet het er erg netjes uit.

Gisteren heb ik de inhoud uit het belangrijkste aquarium gehaald (planten, vissen en garnalen) en uit het bakje met de kikkers. Alle planten en bewoners komen nog uit mijn oude, grote bak.
De foto’s zijn niet geweldig omdat er veel daglicht naar binnen valt en omdat ik de ramen nog niet schoongemaakt heb (om nog meer stress bij de dieren te voorkomen).

Ik heb nog geen nieuwe planten gekocht, dus het landdeel ziet er niet geweldig uit, maar de kikkers hebben in ieder geval schuilplekken.

Alles boven het gaas is alleen maar een ‘optische illusie’. Ik heb daarom plastic planten toegevoegd om het nog wat meer vorm te geven, zonder dat ik er levende planten zou moeten onderbrengen en bijhouden.

Nog wat interieurplaatjes. Op de een of andere manier valt de reflectie van de lampen op de foto’s altijd meer op dan als je voor de bak staat…

Gezicht vanaf rechts.

Alles bij elkaar ben ik behoorlijk tevreden hoe het er nu uitziet; het wordt nog een belangrijke klus om de juiste planten op de juiste plaats te krijgen!
Zoals altijd – ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Kritisch commentaar helpt om weer betere ideeën te krijgen!