Hallo allemaal,
Al een tijdje ben ik zeer geïnteresseerd in het inrichten van een paludarium, tot nu toe was het idd denken maar ik wil dit project nu echt op gaan zetten, ik wil er de tijd voor nemen.
Ik heb op dit moment een aquarium van 1m bij 40 breed bij 50 hoog, deze wil ik ombouwen met een gedeelte visjes (kleintjes) en een droog gedeelte, ik wil er geen sproeisysteem inzetten en eigenlijk alles op kamer temperatuur hebben (natuurlijk branden er wel 2 tl lampen dus het zal altijd rond de 25 graden zijn), er zou ook een watervalletje in moeten komen. Dit is wat ik in mijn hoofd heb misschien is dit niet goed dan hoor ik graag jullie mening.
Nu mijn vragen.
- Hoe kan ik het beste het droge gedeelte van het water gedeelte oplossen (zand, turf of echt een scheiding maken)
- Ik wil er hagedisjes in hebben en kikkers, welke soorten moet ik aan denken (misschien is kikkers een te grootte ambitie?)
- Welke planten kan ik het beste gebruiken?
- Waar moet ik nog meer op letten?
Veel vragen natuurlijk maar denk ik stel ze gewoon, wil me gewoon even goed inlezen voordat ik ermee begin, en zie op dit forum een aantal experts ha ha
Alvast bedankt voor jullie reactie Gr, Robin