In dit draadje was er al sprake van mijn huidige paludarium. Op verzoek hier wat foto´s.
Bij de start van deze bak, 3 jaar geleden, wilde ik een mooi bevloeide achterwand, maar helaas is de kokosplaat die ik daarvoor gebruikt heb, al snel in elkaar geduveld: her en der verkruimeld van de droogte en elders topzwaar geworden van het vocht en de begroeiing.
Daarom nu een noodconstructie met kurkschors. Ik wil de hele vormgeving van de bak nog wel een keer overhoop gooien (met roofmate, tegellijm, verf, epoxy en zand/vezels, maar eerst maar met een kleiner project daar ervaring mee opdoen. Voorlopig volstaat de noodconstructie.
Ik ben niet zo´n scaper - in de natuur groeien de dingen vaak behoorlijk door elkaar heen. Niet dat een bak er net zo hoeft uit te zien, maar het mag allemaal wel zo veel mogelijk zijn eigen gang gaan.
Dat gezegd zijnde, suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Overigens laten de landbewoners (een aantal Mantella´s) zich in de wintertijd, als ik het ook wat droger houd, weinig zien - zeker nu ze op leeftijd zijn (ca 9 jaar of ouder).