door 1Paul » 05 jan 2018, 11:51
je neemt ip65 voor een aquarium, de achterkant is dna niet waterdicht maar dit plak je IN het profiel zodat daar geen water bij kan, de eindjes van de strip seal je af met siliconenkit uit de spuit zodat die ook waterdicht is, via de achterkant kan de strip dan de warmte goed kwijt via het alluminium, je kunt er zelfs aan denken er nog een u=profiel van 10x10x10 omgekeerd op te plakken om nog meer koeloppervlak te hebben, je kunt ze ophangen maar op je stabielisatiestrips leggen werkt het makkelijkst, moet je in de bak werken schuif je ze zo opzij of beter, naar achter toe, zo hou je licht in de bak om te zien wat je doet...
de powerleds met heatsink kun je wel in je deksel verwerken trouwens, neem je een hol deksel, op de plek van de powerled een glaasje erin plakken kan er ook geen vocht bij, zorg er dan wel voor dat de hitte weg kan...
TLC 420 (alieexpres) kun je mee dimmen, zons op en ondergang simuleren, leds op elke stand laten branden, afijn wat je maar wilt, ook deze zijn bij alieexpress te koop voor iets van 20 euro..
zorg er ook voor dat je een goede voeding koopt passend bij het voltage van je leds, 12 of 24 volt dus, neem deze ook voldoende krachtig, Wattage,, minstens 25% meer dan je nodig hebt en neem er een zonder koelingfan, die maken een pokkeherrie althans, dat vind ik...
IK BEN IK