Er staat op de verpakking een droogtijd van x mm per 24 uur bij redelijk warme temperaturen.
De temperatuur zal in deze tijd van het jaar het probleem niet zijn (of je bak moet buiten staan? / uithardtijden op de verpakking zijn bij kamertemperatuur dacht ik - kouder is langer)
Ik kan hiervandaan natuurlijk niet zien hoe dik je kitklodders zijn
en of je bv. behalve wat kleefspul op de achterkant zo 'handig' bent geweest om meteen rondom af te kitten (dan hardt de kit erachter dus amper uit / typische beginnersfout) ipv dat de eventuele 2e ronde te doen.
Dat is alles wat ik bij kan dragen: jij weet hoe dik je kitlaag is en hoe&waar je het allemaal opgesmeerd hebt.
We delen een b'day

en ik wil ook plantjes, dus ik snap het helemaal.
Plantjes doen het ook tijdelijk prima in glazen potten/ weckflessen/ fruitschalen etc.etc. met wat water hoor.
Ik heb nooit gesnapt waarom dat logen zo belangrijk was- volgens mij is dat een overblijfsel uit de tijd dat iedereen met tegellijm etc aan de gang was en je zeker wilde weten dat er geen stoffen meer uit je wand je aquariumwater in zouden komen - uitgeharde kunsthars is inert en reageert officieel nergens mee.
Ik heb me er niet super in verdiept, maar volgens mij is het meer iets wat 'men' doet 'omdat iedereen het doet'.
(?)
dus... gok je kitlaagdikte, of er overal genoeg lucht bij heeft kunnen komen en of je bak warm genoeg heeft gestaan en leef je uit!
(ik heb 1x een bus oude kit getroffen die helemaal niet meer uit wilde harden ... dus ik houd zelf altijd de dubbele tijd aan om het zeker te weten, en leg een dikke proefklodder op een kartonnetje ernaast zodat ik daar met een stokje in kan prikken om een indicatie te krijgen hoe hard de boel uithardt )