Hallo allemaal,
Mijn eerste berichtje op dit forum! Binnenkort wil ik mijn nano aquarium herinrichten. Ik ben erg benieuwd naar ADA Aqua Soil Amazonia Powder als bodembedekker. Het is mooi, natuurlijk en bevordert de plantengroei. Ik heb mijn aquarium eerder opnieuw ingericht, maar heb enkel ervaring met bodems van fijn grind. Mijn vissen (garnalen, modderkruipers, neon tetra's) verblijven tijdens zo'n 'verhuizing' een dag in een grote emmer met hun filter en verwarmingselement. Ondertussen ververs ik de bak waarbij ik de helft van hun oude aquariumwater in de opnieuw ingerichte bak doe, gemengd met 'nieuw' water. Dat gaat prima met grindbodems. Nu lees ik dat er bij het gebruik van ADA Aqua Soil Amazonia nitriet-pieken kunnen ontstaan gedurende de eerste dagen/weken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geen tweede aquarium en mijn vissen langer een dag in een emmer laten zwemmen is ook geen optie. Ik vrees dat ADA Aqua Soil Amazonia Powder voor mij daarom niet geschikt is. Maar wellicht heft iemand een briljante oplossing?
Groet,
Esther