Katten zijn huisdieren Christa

Die zijn al eeuwen gedomesticeerd. Het probleem is dat veel mensen ze "maar" nemen en er verder geen aandacht aan schenken. Het is geen tamakochi (of hoe je dat ook schrijft) Het zijn levende wezens, hele bijzondere wezens. Net zoals veel andere huisdieren. Alleen hebben katten door de band genomen nog een aantal andere bijzondere eigenschappen, waarvan je maar net moet snappen, of weten, hoe dat werkt. Daarbij komt, dat het ook nog eens persoonlijkheden zijn met een ego van heb ik jou daar.
Doordat veel mensen denken, dat het makkelijke huisdieren zijn en er dus weinig aandacht aan wordt geschonken en dan met name wanneer de schattige kittenfase voorbij is, het wollige bontje zich kan ontplooien tot een ware terrorist in je huis en daarbuiten en zich zelfs tegen je kan gaan keren, worden veel katten aan hun lot over gelaten en dan lopen ze weg. Veel daarvan verwilderen en planten zich voort als konijnen.
Ook zijn katten geen dieren voor een halsbandje; dat kan ze door hun klautergedrag letterlijke nekken.
Een goed doorvoede en gezonde kat moet je eigenlijk gewoon met rust laten en als ie dan vriendelijk naar je toe komt en kun je hem oppakken, dan nog kun je er vanuit gaan, dat hij een eigenaar/huis heeft. Vooral dat laatste is van belang.... Plato is ook komen aan lopen, maar we hebben hem altijd zijn vrijheid laten houden en dus nooit tegen zijn wil in opgesloten. Helaas... of niet helaas... was er geen serieuze eigenaar te vinden en daar heb ik destijds net zoveel moeite voor gedaan, als voor het terugvinden van hem de afgelopen weken. Relaxte, niet zoekende buurtgangers gewoon laten gaan dus. Heb je overlast? Jaag ze weg met water en een hoop kabaal, desnoods met een geluidsgolfapparaat, die ik als katteneigenaar ook nog zou vergoeden. Dat was bij Plato allemaal niet aan de orde. Iemand vindt, of vond hem gewoon te leuk. Goed doorvoed, gezonde vacht, geen uitdroging, geen parasieten, gezonde "output" , geen molecuul van zijn nagels verdwenen en nog nooit zulke schone poten gehad... Die heeft niet in een schuurtje opgesloten gezeten, of gezworven.