Lieve Mona,
Mijn man is een aantal jaren geleden begonnen met een kleine aquarium. Leuk dacht ik toen nog. Heeft hij wat om handen. Fanatiek als hij is werd dit al snel een grotere. Hij besteed iedere keer maar meer tijd aan zijn aquarium. Aquarium... Eigenlijk moet ik zeggen aquaria. Inmiddels zijn het er vier en dan ook nog een kamer wat dan de kweekstelling is. Voor mij heeft ie geen tijd meer. De hele dag heeft ie alleen maar oog voor z'n aquarium. Met name met de 6 meterbak is hij de hele dag bezig. Ja, je leest het goed zes meter. Op zich vind ik dat allemaal wel prima, maar wat er nu pas gebeurde, was wel de druppel. Vorige week wilde ik hem eens verassen. Dus ik had een sexy lingerie setje gekocht. Kom ik in de kamer met dat setje aan, maar hij kijkt alleen maar naar zijn aquarium. En dan hoor ik hem zeggen "o nee he, ik zie algen, ik heb een algen probleem". Nou vraag ik je.. Een algenprobleem. Ik ben er helemaal klaar mee en overweeg een scheiding. Dus Mona, je bent mijn laatste strohalm en geef me raad.
Groetjes
Alie
Antwoord Mona,
Lieve Alie,
Bij dit soort problemen moet je zorgen dat er geen tekorten zijn. Dus zorg voor voldoende
co2,
nitraat en
fosfaat, dan verdwijnen de algen wel weer.