berichtje van 12 augustus/ toch maar even hier neerzetten, want in het kletspraat topic raak ik het kwijt

Bak maar eens echt overhoop getrokken en goed nieuws

alle L46's zijn er nog.
(Opluchting!!!)
R2D2 is een reus geworden!!!

(vergeleken bij de nieuwe aanwinsten natuurlijk, zo enorm groot worden ze niet )
Even ter vergelijking: de c. pygmaeus die er bij zitten zijn *net* wat kleiner.Groot en klein zag er goed uit, mooi vol maar niet *te*.
In tegenstelling tot de pygmeetjes - er zitten er een paar bij met een dikke onderkin -> die moeten echt richting de sportschool!
(in al die jaren dat ik deze soort in mijn bak heb gehad heb ik nog nooit dikke cory's gehad-
zou dat komen door de medicijnkuurtjes

aan overvoeren kan het niet liggen, dat doe ik eigenlijk altijd wel een beetje
-misschien de hoge temperatuur? 28 graden is natuurlijk best extreem voor ze. )
-
De n. elegans zijn er (bijna) allemaal uit, dus ik kan overstappen naar een wat lomper filter.
Hoewel de zebra's het zo ook prima doen.
-
Naar wat ik lees kan ik nu nog rommelen aan de bak (nu ze nog klein zijn).
Zodra ze echt volwassen zijn willen ze vooral rust om ehm andere dingen te gaan doen.
Gisteren kwam ik iets tegen dat "Boester Bells" heet:
http://www.plecocaves.com/breeding-bell.htmlhttp://www.boesterscichlids.com/pricelists/malawi.htm (helemaal onderaan)
die schijnen dus echt een voortplantingswalhalla te leveren met veel resultaat.
(maar ja is dat echt zo of is het een gevalletje "wij van WC-eend adviseren WC-eend" ?)

Zodra ik weer eens geld heb maar eens kijken of ze nog te bestellen zijn (ze maken ze 1x per jaar oid en op is op voor dat jaar).
Dat *moet* natuurlijk een keertje uitgeprobeert worden

Gisteren mijn handjevol leisteen uitgekookt, dus die mogen vandaag drogen en dan eens kijken of ik zelf aan de slag kan...
Boedirritant dat blijkbaar niemand de afmetingen van een succesvolle "knuffelcave" online heeft staan.
(ik heb ze nog niet gevonden)
Ohja alle kleibuisjes zijn er even uit- dus alles hangt nu verplicht in het wortelhout.
Dat blijft zo tot ik zeker weet dat alle n. elegans de bak uit zijn.