Ik houd je wel bezig hoor
Ik denk dat ik zelf ook morgen even wat zand haal.
Alle potten hebben drainage gaten en van die hydrokorrels onderin maar toch blijft de grond in de potten naar mijn mening veel te lang nat als ik even iets te veel geef.
Mijn bamboe heb ik al 2 weken geen water gegeven en bovenop de lijkt de grond kurkdroog en zodra ik dieper ga zowat modder.
Ook op de kijk naar mijn tuin plannen maken hoe ik de bodem het best kan samenstellen .
Lees dat voor zowat alle ( tropische ) planten op enkele uitzonderingen na steeds weer op die drainage word gehamerd.
Begin nu steeds meer te begrijpen en te merken hoe belangrijk het is voor de gezondheid van de wortels en plant.
Voorheen dag ik dat ik met simpelweg een pot vol potgrond en wat voeding wel goed zat.
Tjonge ...dat binnenzetten deze winter word nog uitzoek werk volgens mij.
Lees zoveel verschillende dingen over de plantjes die ik nu heb over hoe ze in de winter moeten of kunnen overwinteren.
Vaak ook nog verschillende opties en adviezen.
Maar zou ik er niet uitkomen dan weet ik bij wie ik moet zijn.
Bij jouw gaat alles echt zo snel dat het haast wel lijkt dat er wekelijks een vrachtwagen met een heel team komt aanplanten.

Vandaar dat ik ook vroeg hoeveel tijd je er aan besteed en wat voor bodemsamenstelling je gebruikt.