Arm guppy-tje
Ik heb een klein 30x30x30 bakje staan voor wat plantjes en eventueel noodopvang/ lichtkap staat op de to-do list (LEDjes van IKEA experiment), dus hij staat nu op het aanrecht vlak bij het raam.
Meestal balanceer ik er een burolamp oid boven als ie 'echt' in gebruik is.
De 80x40x40 cm is een oude-stijl akvastabil (zwart) met 2 T8's en een nieuw binnenfilter, hier wonen de 4 (of 3, ik ben al een paar dagen een mannetje kwijt) n. elegans en de (inmiddels) 3 c. pygmaeus in.
(Het overgebleven potloodvisje zie ik ook al nergens meer - dat krijg je met een 'restjes/bejaarden-bak' // alleen de dames elegans zijn nieuw en de heren zijn nog geen jaar oud)
dat is maximaal 17 cm aan vis in die bak.
Een aantal bijna-uit-elkaar-vallende bakken met kleine kikkersoortjes: 5 o.pumilio popa (in 2 bakken / voornamelijk groen), een koppeltje o. pumilio 'blackjeans' (als aardbeitjes met zwarte pootjes) en twee jonge Ranitomeya vanzolinii (zwart met bijna lichtgevend gele stipjes).
Ongeveer 15 cm aan kikker in totaal dus
en natuurlijk de niet te vermijden slakken in de bakken, en (kweek) bakkken met springstaartjes, tropische pissebedden en vooral heel veel fruitvliegen (grote en kleine)
Ik ben al tijden aan het prutsen met een stel grotere nieuwe/ op te kalefateren bakken voor de kiks en de vissen - maar dat gaat tergend traag.
(Dat krijg je met meer hobbies, een sociaal leven etc.etc.).
Die handel in mobieltjes is een prima idee van je!

Heb ik meteen geld om de opbouw van mijn grote bak te financieren (die staat nu als een skeletje te wachten tot ik genoeg glas bij elkaar gesprokkelt heb).
en met de regen nu heb ik ook een prima excuus: "oh sorry, bril beslagen, ik zag je niet" (mobieltje wegmoffelend) "Telefoon, nee, niet gezien... zal ik helpen zoeken?"(

SLECHT!!!)
(een geweten hebben is best irritant soms)