Utrecht is altijd leuk (als je weg kunt uit de meute tenminste) - ik woonde in het centrum, dus als ik het zat was - was ik met 15 minuten weer uit de massa.
Maar ik heb een paar 'vaste' adresjes -- je wilt b.v. beginnen aan de 'tokkiekant'-> leuke spullen (ook illegale troep soms, maar dat houdt het spannend) en nog leukere mensen in de kramen
maar daar wil je weg zijn voor de andere bezoekers te dronken worden (gelukkig hebben de vaste bezoekers daar een hoge alcoholtolerantie van het hele jaar door oefenen) of de 'hoofddoekjes' de sfeer helemaal verpest hebben.
Ik mag het natuurlijk weer niet hardop zeggen- maar de mensen die voor de lol een kraampje voor hun eigen deur hebben worden schijtziek van die lui die denken dat ze alles voor 5 ct mee kunnen joepen.
Dus je wilt daar geweest zijn voor er bij hun de lol eraf is.
Vrijmarkt = lol maken met elkaar / maar sommige mensen snappen dat niet.
Net zoals je de meeste (niet alle!) cultuurverrrijkers met een kraampje hier beter kunt mijden: die verkopen echte rotzooi (kapotte spullen, afval) voor bizarre prijzen (althans dat zouden ze wel willen) dus ik zeg ze vriendelijk goedendag en ga op zoek naar mensen die *wel* willen spelen.
De kleine plaatsjes om Utrecht stad hebben nog echt ouderwets koningsdag: ringsteken te paard, op hobbelfietsen etc. hoefijzerwerpen en groeps-ski-lopen en al die simpele dingen waar je blauw om kan liggen van het lachen.
Ik wil dit jaar sloopbaar/ onverwoestbaar maar vooral veilig speelgoed inslaan voor het grijze ettertje, dus ik ga naar de kindertjes markt in De Bilt (voor en door kinders) en later misschien nog naar het kinderdeel in Utrecht.
Meestal kom ik terug met iets aan maffe kleding, boeken voor de halve zomer en er staat een meneer op een vaste plek die zijn halve volkstuin afgraaft en geweldige goede planten verkoopt (en ik heb nu een leuk balkon... dus verleidelijk!!) en soms een leuk spel of gewoon niets, maar wel een paar stoere verhalen ...
Het gaat me vooral om de lol - vorig jaar kwamen we om de haverklap een driemanschap Koreanen tegen, dus elke keer "Heeeeeeeeey jij hier??!!" alsof we elkaar al jaren kenden en niet van elkaar wisten dat zij ook in Utrecht waren.
Na de vierde hartelijke begroeting en elkaar in de armen vallen hebben we ons eindelijk eens aan elkaar voorgesteld -- dat soort geintjes
Heerlijk!
Natuurlijk kijk ik met een half oog naar aquariumspullen - wie niet?