jij houd je ook lekker bezig .
Hoe kom jij toch altijd aanmerking als gaaienopvang ?
Zelf ook niet echt vooruit te branden...
Ben wel langzaamaan meer tijd het steken in praktischer maken bij het kweken van de succulenten.
Heb vandaag van 21 soorten bladeren genomen voor blad propagatie.
Hiervoor 16 kratten gehaald waar per krat 16 potjes in passen.
Mijn doel is eigenlijk dat ik ze op deze manier makkelijk van binnen naar buiten of andersom kan verplaatsen.
Ook kan ik zo alle 16 kratten de planten tegengelijk van onderaf water geven en met een kraantje het overschot weer aflaten.
Bij blad propagatie is vanaf boven bewateren niet echt praktisch aangezien een blad dan makkelijk wegdrijft.
256 potjes 1 voor 1 van onder water geven is dan ook weer geen optie.
Dus maar weer eens aan een project bezig.
Ik hoop op deze manier de zorg kwa water geven te beperken tot 1 uur per 4 weken.
Naast de limbeurs is de plantenbeurs in bokrijk ook in de planning.
Vandaar het enorme aantal.
Jammer dat ik nog niet van elke soort die ik heb bladeren kan nemen omdat ze nog te klein zijn.
Nu ga voor 10 van elke soort....in de toekomst word dat minder maar wel meer variatie .
Kan gewoon niet meer dan dit aantal plaatsen in de winter....ze moeten echt warm en bij een raam naar het zuiden.
Rijk zal ik er niet van worden...ben van plan om ze voor hobby prijsje van 1-2 euro p/st aan te bieden.
Ze zullen gemiddeld zo'n 4x4 cm zijn.
Het is in ieder geval leuk om te doen en de tijd en kosten wat ik er in steek is minimaal.
Dus voor het geval dat ik ze niet kwijt raak ....altijd leuk om kado te doen.