Dus alsnog een korte samenvatting van een minidrama in mijn bak afgelopen weekend (3-4 sept).
Ik heb na een week van gedoe met mijn filters (kortsluiting in huis waardoor er van alles stil heeft gestaan, een filter wat er mee ophield, een back-up filter wat aanliep) niet de meest ideale waterwaardes en doorstroming in mijn bak gehad.
Daar leek de eerste paar dagen gelukkig niemand last van gehad te hebben...
Zoals al eeerder vermeld: R2D2 tegen de ruit gezien, met licht ademnood omdat de pomp stil stond, dat was alles.
De dag erna zag ik hem/haar weer zitten (zijaanzicht) en het beestje leek me wat vadsig.
Dat kan, ik voer enthousiast en ook de c. pygmeus in die bak zijn alles behalve superslank.
De dag erna leken ook de flanken (zij- en bovenaanzicht) wat dikkig...
Het kwartje viel niet tot ik het arme beest wat later als een balonnetje op de bodem zag zitten

Meteen aan de medicatie (natuurlijk gebeurt dat altijd na sluitingstijd op zaterdag!) dus het beste wat ik kon doen was een ruime dosis bactyfec erbij mikken en zoveel mogelijk informatie gaan zoeken over wat het verder kon zijn en hoe dat aan te pakken....
De meeste informatie die ik kon vinden wees richting buikwaterzucht en bij de meesten was er geen leuke afloop van het proces.
De dag erna ( 4 sept) met argusogen naar de bak en het arme beestje zitten kijken en het wat leek beter te worden -> het supergespannen buikje nam wat af, helaas wat later ook de levenstekenen van R2D2
en 's middags moest ik constateren dat mijn eerste L46 niet meer in leven was. 27:
(beestje had toen ook popeyes ontwikkelt)
Dus ik heb me de rest van de dag bezig gehouden met "had ik maar"en "had ik iets anders kunnen doen" en natuurlijk ook "hoe zorg ik ervoor dat de rest het niet krijgt".
Ik heb uiteraard de kuur afgemaakt en daarna rigoreus ververst en verder houd ik mijn handen uit de bak om de rest niet in de stress te jagen.
Het lijkt met de overige vissen goed te gaan (geen rare fratsen, afwijkende kleuren of vormen meer gezien).
Maar de schrik zit er goed in en ik heb er nog steeds zwaar de pest over in natuurlijk.
Arme R2D2