[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie • Toon onderwerp - Plato aka Koning Boko is weer thuis!

Plato aka Koning Boko is weer thuis!

Wil je het eens over wat anders dan aquaria hebben? Dan is dit er de juiste plek voor.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: Plato aka Koning Boko is weer thuis!

Berichtdoor Christa » 28 sep 2015, 21:17

Natuurlijk ken ik de verhalen over dat katten zich op zouden kunnen hangen, maar er nog nooit bewijs van gezien; wel katten die afgeknald werden omdat mensen het gewoon zat waren dat andermans huisdier (of misschien niet?) besloot om hun territorium onder te komen schijten.
Natuurlijk ben ik als ex-volierehoudster en huidige vogeleigenaar bevooroordeeld en vind dat die beesten gewoon binnen gehouden moeten worden ;)
(en in ieder geval gesteriliseerd/ gecastreerd )
Ook omdat inmiddels meer dan duidelijk is dat ze op dagelijkse basis ongelofeloos meer diertjes vermoorden dan ze ooit nodig hebben om te eten.

Maar inderdaad de meeste mensen 'doen maar wat'.
Ik sluit wel eens een weddenschap met mezelf af wat er vandaag topscoorder gaat zijn bij 'gratis af te halen' : de katten (waar altijd wel iemand opeens allergisch voor is) of de konijnen (ook allergie, maar vooral 'mijn kind kijkt er niet meer naar om' )
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor Kardinaaltje » 28 sep 2015, 22:17

Tsja... ik snap, dus niet, hoe sommige mensen denken, dat katten de enige beesten zijn, die hun behoeften ergens moeten doen.....
Die van mij zijn trouwens altijd "bakpoepers" geweest, maar dat was in een moeras niet nodig... hier in een woonwijk wel, maar als alle buurtkatten het in mijn tuin doen, gaat de kat des huizes daar over heen... en ver ook. Het is reuze irritant, als je in een drol grijpt bij het onkruid wieden, maar tuiniers geven ook kapitalen uit aan stikstof..... alleen ter overpeinzing....

Vogels horen buiten :roll: Alhoewel? Die schijten mijn pas gelapte ramen weer onder en hinderen het vliegverkeer enneh er is nooit overlast van blaffende honden en wat ze achterlaten? Verminkte kinderen door een verkeerde opvoeding van beide soorten? Juist.... je voelt hem al... het ligt allemaal bij de eigenaar zelf.

En wat heb je aan een halsbandje, als iemand besluit die aangelopen kat te "houden" ?
Gewoon even bellen naar een relevante instantie, die halen hem op en de scanner gaat er over. Een chip? En klaar is kees, als de chip correct staat geregistreerd, want dat schort er ook wel eens aan. Ook bij honden.

Overigens heeft het gesteriliseerd/gecastreerd zijn niets met het jachtgedrag te maken, want dat lees ik uit je woorden. Dat komt voort uit prikkels en genetische eigenschappen.
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Onderwerpen: 1014
Afbeeldingen: 630
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 93 Duimpjes
Leeftijd: 62

Seychelles

Berichtdoor Christa » 30 sep 2015, 9:09

hahaha, die stikstof ... gratis bemesting :lol: de positieve benadering! // is handig, maar wel fijn als je zelf kunt kiezen waar en wanneer het ergens belandt.

Ohja- vogels horen inderdaad buiten als het kan, we hebben hier in de buurt ook een vrijvliegende halsbandparkiet oid (heb m nog niet van dichtbij genoeg kunnen zien).
Ik dacht dat die beesten vooral in Amsterdam enzo zaten.
Zodra ik hier klaar ben met klussen aan de bakken ga ik het balkon toch maar voorzien van gaas.
(Geen haast - die plofkip van me heeft <even?> te weinig veren om nog buiten te kunnen zitten nu. Morgen naar de dokter om te laten nakijken wat er precies speelt.)

En sorry als ik niet duidelijk was (ik bedoelde binnen houden)- het alles uitmoorden wat beweegt is instinct (of althans iets wat in dat koppie niet helemaal goed zit- de meeste dieren stoppen met jagen als ze vol zitten).
Of de balletjes er wel/niet nog aan bungelen heeft daar in mijn ogen echt *niets* mee te maken - wel met de bizarre aantallen ongewenste kittens die ieder jaar weer verschijnen en het probleem (jachtdruk en algehele overlast) dus groter maken.

LOL breek me de b#k niet los (zoals ze dat bij ons riepen) over honden en hun aso-eigenaren.
Het is mijn altijd een raadsel gebleven waarom je- als je zelf zo vies ben van de drol van je eigen hond dat je m niet op wilt ruimen - (met zo'n handig zakje hoef je niets aan te raken) denkt dat een ander een paar straten verderop daar wel op zit te wachten :roll:

Heb je al een hint opgevangen bij wie Boko al die tijd geweest is?
Het blijft toch een raar verhaal hoor. Wie drukt er nu andermans kat achterover?
Kennelijk heb je een *te* charmante kat?
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor Kardinaaltje » 01 okt 2015, 15:58

Tsja.... het naar alles grijpen zit in het instinct, maar dat wordt minder met het ouder worden en dat doen eigenlijk de meeste roofdieren... Dit gedrag komt voort uit het feit, dat je moet kunnen pakken, wat je kunt pakken, omdat je nooit weet wanneer je weer krijgt. Vissen eten zich per slot van rekening ook dood, omdat ze ook lange tijden van voedselschaarste moeten kunnen overbruggen. Alleen weten jonge zoogdieren niet, wat ze met een prooi aan moeten. In vrije natuur leren ze dat van oudere dieren en/of de moeder. Roofdieren blijven roofdieren. Ik zou zelfs bij die volgevreten onechte Gaviaal in Artis het hok niet durven in gaan... En bij de Mandrillenkuil? Ga er maar eens in wandelen.... Ik voorspel, dat je in stukken wordt gescheurd, omdat je hun territorium betreedt en niet omdat ze honger hebben. En zelfs niet roofdieren moorden domweg zonder de prooi op te eten.
Honden zijn gedomesticeerd om in een veilige roedel mensen waardering en eten te krijgen, waarvoor ze waakzaamheid en jachtkwaliteiten in ruil terug gaven. Katten zijn gedomesticeerd om in eerste instantie het ongedierte te bestrijden.

Ik heb geen flauw idee, waar ie is geweest en alhoewel hij te eten en te drinken heeft gehad, was ie dood ongelukkig. Ja, hij vindt iedereen leuk en iedereen vindt hem leuk... dat is een riskante zaak. Hij zat in ieder geval niet bij kattenkenners/liefhebbers. Als zoiets leuks gratis en voor niets voor de heb voor het oppakken is, dan blijken er serieus mensen te zijn, die daar zonder Ă©Ă©n moment over na te denken dat besluit nemen, alsof ze een portemonnee vinden of zo.

Als ie niet slaapt, hobbelt ie bijna de hele dag achter me aan en de interactie is nu goed tot stand gekomen. Al na een paar uur was de echte stress verdwenen en de oude rituelen zijn weer in ere hersteld.
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Onderwerpen: 1014
Afbeeldingen: 630
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 93 Duimpjes
Leeftijd: 62

Seychelles

Berichtdoor Christa » 01 okt 2015, 17:26

Ha, hij is *echt* weer thuis :grin:
Christa
Die hard

Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio: