Ik ben nieuw op dit forum, dus hopelijk doe ik het zo goed.
Zoals in de titel te zien is, heb ik per ongeluk mijn filter een nacht uit laten staan. Tijdens het voeren gisteravond heb ik 'm uitgezet, en ik ben vervolgens vergeten de stekker er weer in te doen. Ik controleer iedere dag voor ik ga slapen of het filter aanstaat, alleen gisteren ben ik vergeten dat te controleren... Zul je net zien.
Vanochtend was m'n aquarium wat mistig, dus kwam ik er al snel achter dat het filter uit stond. Waterwaardes gemeten en alles was goed, behalve de kH waarde, die is te hoog. Nu heb ik wat op internet gezocht en er staat dat je je filter eerst schoon moet maken voordat je hem weer aanzet i.v.m. de dode bacteriën. Echter, hier heb ik totaal niet bij nagedacht en hem meteen weer aangezet... Wat voel ik me dom nu.

Wat nu te doen? En hoe verlaag ik de kH waarde? Ik ga zondag op vakantie, dus is er een oplossing die ik snel uit kan voeren?
Wat informatie over mijn aquarium:
Juwel Rekord 800 (81 x 36 x 45);
Filter: Bioflow Super 500;
Vissen: stuk of 15 guppen, 2 volwassen platy's (vrouwtjes) en 3 baby platy's;
Temperatuur: 24 graden Celsius;
Ik ververs water elke 2 weken (gisteren nog gedaan), ongeveer 1/3 deel.
Vissen zien er nog goed uit, hoewel ik vanochtend één platy met de kop naar beneden verticaal aantrof op de bodem. Snel even op internet gekeken, maar toen ik een paar minuten later weer keek zwom ze weer gewoon rond.
Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt.