Om hier ook de mensen mee te laten genieten van onze nieuwe bak wil ik hier toch wat foto's plaatsen.
Een goed jaar geleden hebben wij een Akvastabil kunnen overnemen en zijn hiermee flink aan het verbouwen gegaan.
Aangezien het gehele proces meer dan een jaar heeft geduurd waarin onder andere de voorruit is vervangen en er een achterwand in is gebouwd met wortelhout etc, laat ik foto's van het bouwproces achterwege en begin ik vanaf het moment van plaatsen.
Omdat wij in ons huisje houten vloeren hebben zijn we in eerste instantie maar begonnen met het leggen van een ondervloertje om het gewicht een beetje beter te kunnen verdelen.

Me meisje druk bezig met het verven vd laatste laag dekkende verf:

Toen dit vloertje klaar was kreeg ik de dag erop een telefoontje dat het frame en de bioloog klaar waren, en ben deze dag ook gelijk wezen ophalen in Almere.
Voila Frame:

en Bioloog:

Toen was het tijd om een paar sterke jongen op de te bellen, want dat aquarium moest nog een aardig end omhoog geholpen worden

Eenmaal bovenaan gekomen blij dat ie daar was en gelijk me meisje en een vriendin even de bak laten promoten

Zo stond het geheel er toen leeg bij:

Toen was het tijd om het PVC werk aan te gaan leggen en te kijken hoe of wat,ik heb besloten om een 40mm afvoer te gebruiken en een 32mm toevoer, reden hiervan is omdat dit lekker makkelijk bij elke bouwmarkt te krijgen was.
Na een hoop passen en een beetje meten zat het PVC werk, en was het tijd de bak voor het eerst te vullen.
Met pijn in me buik vd stress of de vloer het wel hield hebben we toen een proefvulling gedaan, en met succes, geen kraakje of iets te horen

Toen de bak weer leeggepompt, klei aangebracht tegen de bodem, filterzand erin en opnieuw gevuld met verwarmd water.

aangezien ik niet al het water er goed uit kreeg en af en toe een beetje ongeduldig ben

De waas heeft ongeveer een week aangehouden maar na 3 dagen vond ik het tijd om er planten in te zetten.

Het geheel heeft toen een week ingedraaid, en daarna ben ik in de week eropvolgend de bijvissen gaan overbrengen met aan het eind vd week me discusvissen, samen met de al lekker ingelopen Siporax uit me oude bak om de baccies een flinke boost te geven.
Nu het geheel een week staat te draaien is de bak al een stuk meer helder en voelen de vissen zich opperbest

Voila:

En nu om het verhaal af te sluiten, een paar mooie foto's vd bak en nog belangrijker de vissen.
Volgende week me oude bak leeghalen en hierheen halen om als Qbak te dienen voor de nog aan te schaffen discusvissen, er komen er 3 max 5 bij.
Het bestand bestaat nu uit:
2x Discus Green Tefe
2x Discus Heckel
10x Otocinclus vitata
23x Hyphessobrycon amapaensis
13x Corydoras Adolfoi
14x Japonica garnaal
2x L128
2x L168
2x L002
2x Sturisoma
Koppel Apistogramma Cacatouides