1.50/60/60 hulp bij bestand

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

1.50/60/60 hulp bij bestand

Berichtdoor gerregie1975 » 10 okt 2013, 12:32

Hallo,

ik krijg als het goed is a.s. zondag deze bakformaat.
Nu wil ik dolgraag cichlides erin maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed welke geschikt zijn.
Qua formaat kom ik er wel een beetje uit, zit meer met het gedrag en of ze in een groepje kunnen.
De visbestand wat mee over gaat naar deze bak is:
20 Hyphessobrycon_bentosi
2 sewellia's
1 sturisoma
1 wimpelaal

Ik heb er nu een koppeltje aequidens pulcher blauwe acara erin zitten maar eerlijk gezegd word ik niet goed van het mannetje. Het vrouwtje verstopt zich al als ze hem ziet en hij gaat zich nu ook afreageren op andere vissen, dus deze gaan weg. En ik zit dus niet te wachten op een vis die ook zo agressief is vandaar dus mijn vraag of jullie mij enigszins kunnen helpen.

Ik vind een aantal geosoorten mooi, maar ik ben helemaal weg van de Satanoperca Leucosticta. Nu weet ik alleen niet of ze bij mij in de bak kunnen want het is volgens mij krap aan en als het wel kan, hoeveel ik er in zou kunnen doen en hoe ze zijn qua karakter. Verder vind ik de Biotodoma Wavrini ook wel wat, mits ik de foto's moet geloven dat ze er zo mooi uit zien...Nou ja, dit is dus een beetje waar ik van hou. Zou het heel erg fijn vinden als jullie me verder kunnen helpen.

Groetjes Gerda
gerregie1975
Gebruiker

Onderwerpen: 4
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium: Gezelschapsbak
Formaat: 1.50/60/60

Re: 1.50/60/60 hulp bij bestand

Berichtdoor Christa » 12 okt 2013, 10:23

Ha Gerda,

met zo'n vraag is het altijd eerst 'google is your friend'.

Wat ik weet is dat er altijd geadviseerd wordt om b.v. de tetra's niet met grote vissen samen te houden omat ze anders levend voer worden.
Geen idee hoe groot die wimpelaal (een afrikaan trouwens) is/ wordt - maar ik zie daar een potentieel probleem.
(Tetra's slapen te dicht bij de bodem en op vaste plaatsen, daar gaat die aal -als nachtjager- ooit achter komen...)

De sturosima heeft waarschijnlijk een 2 meterbak nodig tegen de tijd dat ie volwassen is (30 cm)
De sewellia's zijn aziaten, maar gezellig.

Wat ik hier lees ( http://www.cichlid-forum.com/articles/s ... zonred.php ) is dat jouw favoriete vissen alles behalve vriendelijk zijn tegen eventuele bakgenoten.
Dus als je serieus bent zou ik de rest van het bestand een ander huis geven.
Het blijven cichliden...
(niet mijn favoriete vissoort ondanks hun prachtige kleuren, ik ben niet zo van de 'hufterige' - dus ben een beetje bevooroordeeld :green: )
Dat gezegd: de ene vis is de andere niet- dus er is kans dat het -een tijd lang- gewoon goed gaat, hoewel (alweer persoonlijk) ik de gok niet zou nemen.

De een wil graag een rustige bak, de ander heeft graag wat leven in de brouwerij...
iedereen zijn meug.
Je gaat er wel een prachtbak aan hebben zeg! Lekker groot.

Ik moest wel even lachen om je gebruikersinformatie trouwens "malawi - amerika" die is creatief! :grin:
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 311 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor gerregie1975 » 13 okt 2013, 8:41

Hoi hoi

ik google heel veel momenteel hahaha. Ik weet dat de tetra's wel kunnen mits de cichlide niet al te groot word. Mijn aal geeft geen zier om de vissen want ik heb er ook nog babyzalmen in zwemmen (paar stuks) en dat zijn hapklare brokjes en hij kijkt er totaal niet naar om en hij is al rond de 25 cm. Ik hoef geen biotoopgericht bak omdat ik perse mijn sewellia's wil houden. De sturisoma is nu nog een 'ukkie' dus die kan ik nog lang houden. En mocht de tijd zo ver zijn dan gaat hij weg als dat nodig is. De cichlide wat ik nu ondertussen ben tegen gekomen is de Geophagus Pindare, wat zeer waarschijnlijk de keuze word. Ook vind ik de Satanoperca leucosticta guyana erg mooi en volgens Verduijn Cichlids‏ kan ik die in mijn bak hebben, maar daar heb ik grote twijfels bij omdat ze aardig groot worden (heb er naar geïnformeerd bij hun).

Ik krijg inderdaad een aardig mooi formaat bak :). En inderdaad, gebruiksinformatie Malawi hahaha. Dat komt omdat ik eerst een malawibak heb gehad voor mijn gezelschapsbak...Maar die is er dus niet meer.
gerregie1975
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 13 okt 2013, 19:41

He, je hebt een creatief bestand en alles alles lekker naast elkaar leeft is daar he-le-maal niets mis mee (of je moet een keurmeester tegen het lijf lopen natuurlijk).
Leuk dat het allemaal zo goed gaat aan jouw kant :grin: !

Ik blijf vissen de googlen die je noemt - dus ik leer alvast weer een hoop van jou.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 311 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor gerregie1975 » 14 okt 2013, 6:22

Hey Christa,

ik ben niet zo'n persoon die perse een biotoopbak hoeft te hebben. Ik vind verschillende vissen mooi en dan moet ik kiezen en dat wil ik niet :). Ik ben helemaal weg van mijn aal en sewellia's, dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te doen. En de bentosi's zijn ook erg mooi en qua gedrag passen ze perfect bij mij. Ik had eerst de diamantzalm (ook erg mooi) maar o zo druk en het fokte als een stel konijnen hahaha. Wel ben ik van mening dat je malawi en tanganyika apart moet houden, dat zal ik dus ook nooit in een bak doen waar andere soorten in zitten.

Ik denk dat we allemaal blijven leren hoor :). Gelukkig heb ik een aantal mensen om mij heen die er erg veel verstand van hebben maar ook die weten soms niet alles :cool:. Vandaar dat ik hier ook naar dingen vraag. Die mensen zijn namelijk meer van de discussen en maanvissen en een paar cichliden. Maar dat zijn dus niet de cichliden waar ik helemaal weg van ben :lol: ...
gerregie1975
Gebruiker

Leeftijd:

Vergelijkbare onderwerpen

Hulp Guppen Forum: Levendbarenden Auteur: Vekl Reacties: 3
hulp nodig bij eerste aquarium Forum: De gebruiker en zijn bak Auteur: mama uil Reacties: 4
Restanten Zuid Amerika bestand Forum: Aangeboden Auteur: de ware Reacties: 0
Hulp bij juiste waterwaardes Forum: Water en chemie Auteur: MellaTQ Reacties: 4
Even Voorstellen. En hulp nodig Forum: De 1e keer Auteur: Tourist Reacties: 11

Keer terug naar Cichliden overige