jonge maantjes en ander soort water

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

jonge maantjes en ander soort water

Berichtdoor boesboes » 14 nov 2011, 21:39

heb nu een nest met jonge maanvisjes die nu z'n 3 dagen vrij zwemmen. probeer het water uiteraard zo schoon mogelijk te houden.
nu heb ik een osmose apparaat die ik eigenlijk alleen wil gebruiken voor het gezelschapsaquarium i.v.m. de planten/algen ( te hoog nitraat en natuurlijk beter voor de vissen)
mijn kraanwater is: no3=50 / gh=16 / kh=10 / ph=7.6 ( heb het nog even gechekt met z'n onbetrouwbare teststrip maar wat ik me kan herrinneren moet dit ongeveer kloppen)
het water waar ik de jonge maantjes nu op houd : gebruik ik osmose water wat ik aanvul met mineraalzouten . en omdat jong maantjes heel erg gevoelig zijn voor de minste of geringste vervuiling doe ik dus ook heel vaak wisselen.
de waarde van dit water is : No3=5 / gh=5 / kh=3 / ph=7

mijn vraag is nu : wanneer zijn de jonge maantjes sterk genoeg dat ik ze geleidelijk aan kraanwater of op zijn minst gedeeltelijk kraanwater (50% of zo zodat ik geen min zout meer hoef te kopen) kan laten wennen en over wat voor tijdsbestek moet ik ze min laten wennen?
aangezien dat het grootste deel van osmose water afvalwater is en de mineralen zout ook niet bepaald goedkoop , kost me dit een klein kapitaal
kwam na een uurtje rekenwerk er achter dat het met osmosewater en min zout ongeveer 4x zoveel kost als kraanwater met bijv aquatan.slik :shock:
wie heeft hier ervaring mee ? goede tips zijn uiteraard ook welkom.
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 78 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Regio: Zuid-Amerika
Formaat: 150X50X50

Vergelijkbare onderwerpen

Jonge L159 Forum: Aangeboden Auteur: MarlonnekeW Reacties: 1
Welke soort harnasmeerval? Forum: Meervallen Auteur: Vekl Reacties: 2
Garnalen en belasting van het water Forum: Water en chemie Auteur: MarlonnekeW Reacties: 5
Soort cichlide Forum: Malawi Auteur: bruzor29 Reacties: 2
Osmose water kopen Forum: Water en chemie Auteur: Peterjgp Reacties: 3

Keer terug naar Maanvissen