maanvissen en vuurgarnalen

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

maanvissen en vuurgarnalen

Berichtdoor boesboes » 12 okt 2011, 21:28

ik had nog een leuk klein bakje staan waar ik wat stekjes in had staan. ja ik kweek ze emers. dit doe ik in een ander bak tot ze wortels hebben en mijn maantjes ze niet meer uit de grond kunnen trekken.nu kwam ik laatst op het gekke idee om z'n 10 vuurgarnaaljes er bij te zetten.nu zie ik dat het hele ijverige opruimers zijn en vooral voor de hardnekkige algen,die waren in 'no time' weg. nu zou ik ze eigenlijk wel eens als de populatie wat groter is en ze een maximale lengte berijkt hebben eens in mijn grote aquarium willen zetten.ja, bij de maanvissen. ik weet dat dit een heerlijke snack voor ze is.maar als de populatie garnaaltjes groot genoeg is en het aquarium genoeg schuilruimte en beplanting heeft voor de vuurtjes.zouden ze ondanks dat er wel eens 1 ten prooi valt aan de maanvisjes de populatie garnaaltjes zichzelf in stand kunnen houden? of worden ze gegarandeerd geheel uitgeroeid? misschien met wat mosballen in de bak waar ze in kunnen verstoppen. iemand al ervaring met deze vreemde combo?
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 78 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Regio: Zuid-Amerika
Formaat: 150X50X50

Re: maanvissen en vuurgarnalen

Berichtdoor Johnlu » 13 okt 2011, 11:00

Het zal ervan afhangen hoeveel schuilmogelijkheden er zijn, maar ik ben bang dat er constant op de garnaaltjes gejaagd gaat worden. En als ze niet vrijelijk door de bak kunnen zwerven zal er van de algenopruiming niet veel tercht komen. Maar ik weet niet hoeveel manen je hebt en hoe groot de bak is, ook dat speelt natuurlijk een rol.
Johnlu
Gebruiker

Onderwerpen: 3
Afbeeldingen: 65
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 42

Nederland
Soort aquarium: biotoop
Formaat: 250X70X70

Re: maanvissen en vuurgarnalen

Berichtdoor boesboes » 13 okt 2011, 17:54

het is z'n beetje volle bak.150x50x50 met 6 maantjes en nog wat kleine visjes zoals kardinaaltjes.jip dit is echt zowat het max.kan geen visje meer bij.maar ja je weet hoe het gaat.en maar ben benieuwd of ze ook de volwasse exemplaren door de mond krijgen? sommige kardinaaltjes zijn ook maar 2,5 cm. en de vuurtjes worden ook z'n 2,5 tot 3 cm.had eerst kleinere kardinaaltjes in een kleinere groep en die zijn inderdaad in de maag van mijn maantjes verdwenen.
maar wacht zowiezo tot de vuurtjes zich wat hebben voortgeplant en wat groter zijn. heb er nu maar 10.ze fokken toch als konijnen :green:
maar lijkt me inderdaad een riskante onderneming. en of ze dan inderdaad aanopruimen toekomen is inderdaad ook maar de vraag.
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 78 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Formaat: 150X50X50

Vergelijkbare onderwerpen

Te koop: Vuurgarnalen Forum: Aangeboden Auteur: themen Reacties: 2
maanvissen Forum: Maanvissen Auteur: Dries Jos Reacties: 2
ik zoek maanvissen Forum: Maanvissen Auteur: Sysyphus Reacties: 7
gratis vuurgarnalen Forum: Aangeboden Auteur: big fish Reacties: 1
Maanvissen vechten, het lijkt wel oorlog! Forum: Maanvissen Auteur: Lotje Reacties: 22

Keer terug naar Maanvissen