Rendo Shrimp

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Rendo Shrimp

Berichtdoor MarlonnekeW » 19 apr 2017, 19:16

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit op de juiste plek neerzet, maar ik wil even mijn ervaringen met Rendo shrimp delen. In het verleden heb ik hier 2x tot tevredenheid garnalen besteld, dus heb ik 2 weken geleden opnieuw een bestelling geplaatst. Vorige week maandag kreeg ik bericht dat mijn bestelling verzonden was. Deze keer met DHL, in het verleden verzonden ze met UPS. Dinsdagochtend vroeg was mijn pakket in het sorteercentrum aan de grens, dus ik ging er vanuit dat het diezelfde dag bezorgd zou worden (zo ging het in ieder geval ook met mijn vorige 2 bestellingen en ik had weer voor dezelfde (standaard)verzendmethode gekozen). Vervolgens gebeurde er ruim een dag niets en woensdag middag ontving ik een melding van mijn pakket donderdag aan het einde van de middag bezorgd zou worden. Veel te laat dus. Daarop heb ik besloten om Rendo gelijk maar even een mailtje te sturen en dit te melden. Hierop kreeg ik een heel vriendelijk mailtje terug en werd zelfs fijne paasdagen gewenst.

Donderdagmiddag kwamen de garnalen eindelijk aan en helaas was gebeurd waar ik al bang voor was; ijskoud water, 1 garnaal die al overleden was en een tweede die een aantal minuten later ook dood ging. Maar wat nog kwalijker was; er zaten maar 16 garnalen in de zak, terwijl ik er 20 besteld had en ze waren super klein. Dit was totaal niet wat ik van Rendo verwacht had. De vorige keren hadden ze een mooi formaat en zaten er ook altijd een paar extra bij.

Omdat ze al veel te lang in de zak gezeten hadden, heb ik deze zo snel mogelijk open gemaakt en de garnalen in een emmer gedaan. Ook omdat ik daar pas goed kon zien hoe het met ze was. Nadat ik begonnen was met overwennen, heb ik de papieren die erbij zaten gepakt en daarin kwam ik tegen dat in geval van ontbrekende of beschadigde 'waren' en een foto van de nog dichte zak gemaakt moest worden. Dat ging dus niet meer. Ik heb wel foto's in de emmer gemaakt en deze met een reactie op de mail van Rendo doorgestuurd, waarin ik ook heb uitgelegd dat foto's in de zak maken niet meer mogelijk was.

Vandaag kreeg ik een mailtje terug: ze konden verder niets voor mij doen, omdat ik niet de juiste foto's gemaakt had. Niet meer de vriendelijke persoonlijke mail, maar een standaard bericht, wat ze waarschijnlijk naar iedereen sturen, waarvan de bestelling niet klopt. Waarschijnlijk hebben ze deze, in mijn ogen absurde regel (want wie gaat nu eerst een dichte zak fotograferen als je nog niet eens weet wat er aan de hand is) bedacht om overal vanaf te zijn.

Dus, mocht er ooit iemand van jullie garnalen bij Rendo shrimp willen bestellen, zorg dan dat je voor de zekerheid eerst een foto van de garnalen in de dichte transport zak maakt. Dan kunnen ze zich er dan in ieder geval niet meer zo gemakkelijk uit wurmen :sliep uit:
MarlonnekeW
Gebruiker

Onderwerpen: 9
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 5 Duimpjes
Leeftijd:

Re: Rendo Shrimp

Berichtdoor Henny2 » 21 apr 2017, 14:05

:shock: Lekkere service zeg!
Henny2
Gebruiker

Onderwerpen: 4
Ontvangen: 7 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor MarlonnekeW » 22 apr 2017, 22:16

Erg hé! Ik zal blij zijn als we een paar maanden verder zijn en ik nog een aantal garnalen over heb.
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Jonmarie » 25 apr 2017, 12:08

Dat vind ik zeer klant-onvriendelijk! :evil: Bedankt voor de waarschuwing! Tot nu toe, heb ik altijd mijn garnalen in Nederland gekocht, hoewel ik advertenties van Rendo ontvang en soms overweeg ik van ze te bestellen. Ik blijf hier in Nederland kopen.

Ik hoop dat sommige van je garnalen overleven en zich vermeerderen!
Jonmarie
Gebruiker

Onderwerpen: 66
Afbeeldingen: 12
Verzonden: 25 Duimpjes
Ontvangen: 41 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Regio: nog niet besloten
Formaat: 81x36x45, 42x40x44,5

Berichtdoor MarlonnekeW » 26 apr 2017, 19:15

Tot nu toe heb ik maar 1 dode garnaal gevonden en zie ik er altijd een aantal gezellig rondscharrelen, dus het valt gelukkig nog mee voorlopig.

Heb je nog tips voor goede bedrijven in Nederland?
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Jonmarie » 27 apr 2017, 15:30

Ik heb uitstekende ervaringen met Aquafizz in Zwijndrecht. Prima klantenservice en goede garnalen. De Blue Dream's en Rode Sakura's die ik anderhalf jaar geleden kochtte, blijven vermeerderen en zijn nog erg sterk van kleur (zonder te selekteren.) (Alles per post gekregen.) https://www.aquafizz.nl/

Ik weet dat Chris Garnalen jaren bestaat, maar heb zelf nooit wat bij hem gekocht. http://www.chrisgarnalenshop.nl

Ik heb goede dingen gehoord over Corine: https://corine-shrimps.com

Natuurlijk zijn er veel hobby kwekers en andere winkels. Mischien kunt iemand op het forum je verder verwijzen.
Jonmarie
Gebruiker

Onderwerpen: 66
Afbeeldingen: 12
Verzonden: 25 Duimpjes
Ontvangen: 41 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Regio: nog niet besloten
Formaat: 81x36x45, 42x40x44,5

Berichtdoor MarlonnekeW » 27 apr 2017, 18:59

Bedankt!

AquaFizz zit hier redelijk in de buurt, dus daar heb ik ook al naar zitten te kijken. Bij Chris Garnalen heb ik ooit op Vivarium Bloody mary garnalen gekocht en daar was ik erg tevreden over. Het is jammer dat er niet vaker beurzen zijn... Ik moet nu eerst gaan kijken hoe ik de boel het beste kan indelen (ik heb nu 'afgekeurde' Oranje Sakura garnalen en een hele oude groep vuurgarnalen/Rode sakura's met van alles en nog wat in bakken waar vissen inzitten die zelfs de kleintjes met rust laten en nog plek in een bak met een visje dat waarschijnlijk wel alle kleintjes opeet, dus dat is niet handig), maar als het kan wil ik er nog wel een mooie soort bij hebben.
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 29 apr 2017, 11:27

Chris Garnalen staat op redelijk veel beurzen hoor ;) niet alleen de 'alleen maar aquarium' variant: kijk maar op zijn agenda http://www.chrisgarnalenshop.nl/
maar je kan altijd bij hem langs (als hij niet op een beurs staat tenminste . ;) )

Hij is altijd enorm eerlijk over hoe goed/slecht de stam is die hij aanbiedt en bijna alles zit bij hem gewoon op kraantjeswater gezellig jonkies te maken, dus je hebt gewoon weinig kans op 'gedoe'.
(en als dat wel zo is - omdat het b.v. verse import is waar hij zelf nog geen ervaring mee heeft hoe ze kweken- dan zegt hij dat er bij voor je je keus hebt gemaakt en afrekent. )

Maar slordig/ lomp van Rendo zeg! :evil:
Zeker omdat je contact met ze had opgenomen voor de garnalen ueberhaupt in huis waren hadden ze erop kunnen vertrouwen dat je ze niet wilde flessen.
Bovendien was het niet je eerste bestelling bij ze, dus een trouwe klant schofferen is gewoon oerdom van ze!

Mijn klandizie krijgen ze iig niet. ;P

boesboes kweekt ook leuke garnalen trouwens :) dus wie weet hoef je niet heel ver te zoeken
(hoewel Limbabwe bijna buitenland is natuurlijk)
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 297 Duimpjes
Ontvangen: 118 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor MarlonnekeW » 02 mei 2017, 17:19

Soms heb je pech en soms heb je geluk.
Vandaag heb ik een groepje Tijgergarnalen gekocht voor mijn bak. Deze stonden al een hele tijd op mijn verlanglijstje, maar zijn niet zo heel makkelijk verkrijgbaar. Ik ben nog een compleet leek op het gebied van Tijgergarnalen, maar ik ken iemand die er wel veel vanaf weet en het viel hem gelijk op dat ze anders zijn. Wat blijkt, het zijn (met zeer grote waarschijnlijkheid) Galaxy tigers. Die had ik ooit wel eens op een foto gezien en vond ik gelijk super mooi, maar die zijn helemaal moeilijk verkrijgbaar, dus dat had ik min of meer uit mijn hoofd gezet.

Dus toch nog een klein beetje een happy end...(als ik tevreden over Rendo geweest was, had ik de nieuwe garnalen waarschijnlijk ook weer daar gekocht en was dit niet gebeurt)
MarlonnekeW
Gebruiker

Leeftijd:

Vergelijkbare onderwerpen

Levend voer: de Fairy shrimp Forum: Algemeen Auteur: Geo-Rob Reacties: 1
Holland koi en shrimp show Forum: Evenementen door verenigingen en bonden Auteur: Willem Reacties: 0

Keer terug naar Andere dieren