zwangere vuurgarnaal appart?

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: zwangere vuurgarnaal appart?

Berichtdoor Toby » 20 jun 2016, 23:38

Hoi hoi,
Jammer, maar heb geen babys meer over kunnen houden. Ik heb nog even een vraag, maar weet niet of ik deze in dit topic kan stellen. Ach ja ik probeer het gewoon en merk het vanzelf :razz:
Omdat dit dus niet is gelukt, heb ik besloten nieuwe te gaan kopen. Maar omdat ik niet wil dat deze worden opgegeten, ben ik nu 3 en een halve week mijn 30 liter aquarium in aan het draaien. Volgende week ga ik de vuurtjes halen.
nu zag ik gister tussen de plantje een klein rood wurmpke zitten. Toen ik beter keek, zag ik dat het een baby vuurtje was! Nu vraag ik me af of het niet verstandig is om deze over te zetten naar mijn 30 liter bakje? Ik weet niet hoe gevoelig hij is en ik kan eventueel met de druppel methode laten overwennen. Maar de kans bestaat dat ie wel 1 weekje alleen blijft...
Dus wel of niet doen?
Toby
Gebruiker

Onderwerpen: 6
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 2 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 21 jun 2016, 5:38

Je hebt dus wel een garnaal overgehouden? ;)
Als je nog steeds garnaalhongerige vissen in die bak hebt zou ik m over verhuizen.

Vuurgarnalen zijn over het algemeen de meest afharde soort, dus een lekker fris bakje zal ie niet erg vinden.
(en je hebt meteen vers bloed in huis)
In veiligheid brengen voor vissen... altijd doen.

Overasselt ligt in de buurt van Nijmegen toch?
Vuurgarnalen zat daar.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 297 Duimpjes
Ontvangen: 118 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor Toby » 21 jun 2016, 8:31

Ja maar deze is denk ik niet van die ene, daar is ie te klein voor.
Dan ga ik heb verhuizen. Tenminste als ik hem weer kan vinden :roll:
Overasselt ligt idd vlak bij nijmegen. Ik ga altijd naar De Maanvis. Heb geen goede ervaringen bij andere dierenwinkels, dus ik zweer bij de maanvis !
Bedankt!
Toby
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Cheysjem » 01 jul 2016, 13:24

De maanvis is zeker een aardige zaak!

Wil je een goedkoop adresje hebben voor vuurtjes, weet ik nog wel iets in Bemmel... Als dat niet te ver voor je is.
Dacht zelf 17,50-20,00 te betalen voor 50 garnalen. En ze zijn (op een enkeling na, hou je altijd wel) gewoon mooi rood!
(Hobbykweker, zelf geen nare ervaring mee. 2x een grotere lading gehaald)

Oh, in Valburg zit ook een goede/fijne zaak. Vooral erg goedkoop ook! Koidreams. Misschien ken je het? Ligt ook nog redelijk in de regio denk ik.
(Aardige vent, mooie prijzen. Heb geen ervaring met de planten, die vind ik er niet mooi. Even een extra tip: zoek je eigen vissen uit, ik heb nog wel eens een mongooltje er tussen zien zwemmen.)

Ik voer ze soms wortel- vinden ze hier erg lekker en schijnt ook goed voor de kleur te zijn.

Verder zijn vuurgarnalen wel makkelijk, dus zolang je een groepje hebt moet het wel goedkomen met voortplanten.
Overigens zijn veel vissen inderdaad gek op jonge garnalen- weet ik alles van! Daarom heb ik zelf al een langere tijd een aparte garnalen bak.
Een nano +/- 30L. De garnalen delen de bak met helena slakken.

Hoe gaat het nu met alles?
Gup, gup en nog meer guppen. En vuurgarnalen. Oh, en tegenwoordig nog meer!
Cheysjem
Verslaafde

Onderwerpen: 19
Ontvangen: 4 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: Gezelschap
Regio: Divers
Formaat: 3 kleinere bakken!

Berichtdoor Toby » 01 jul 2016, 19:09

Bedankt voor de tips, zal eens gaan zoeken!!

Ik heb er 2 kunnen vangen en die zitten al een week in de andere bak. Zonet zag ik er een op de filter zitten. Ook deze heb ik gevangen. Ik ga zo eens de filter openmaken. Ik hoorde dat ze daar ook wel eens in verstoppen. Daarna laat ik die ene (of miss meer) overwennen.

ik wilde gister 10 vuurtjes er bij gaan halen, maar de maanvis heeft helemaal niks meer. En ze weten ook niet wanneer ze weer worden aangeboden. Tja zomerseizoen hè.

ik zag op marktplaats een paar adresjes in malden. Zal eens een mailtje sturen. (Of het echt hobbykwekers zijn of omdat ze er te veel krijgen in hun gezeltschap bak)

De garnaaltjes maken het prima, groeien alleen niet zo heel snel. Maarja ik heb ze ook pas een week.
Toby
Gebruiker

Leeftijd:

Berichtdoor Cheysjem » 01 jul 2016, 19:41

Yep, heb ze ook geregeld uit het filter gehaald.
Weet niet welk filter je hebt, maar er zijn trucjes met panty's. Kleine mormels vinden altijd wel een manier :leraar:

In Malden ken ik niets, dus benieuwd!

Anders kan ik je wel een PB sturen met de gegevens van de meneer in Bemmel.
De prijs v/d garnalen van de zaak in Valburg weet ik zo snel niet.

Bellen vooraf anders als je er echt voor komt, doe ik ook meestal. Lullig als je er echt voor op pad gaat en langer onder weg bent en ze hebben niets.

Ah, nou een week is nog niets. Groeien vanzelf!

Oh, en de wortel... je kan gewoon een worteltje uit een potje nemen.
Of verse koken (let op met zout!). Niet te lang erin laten liggen > geeft schimmel en rotzooi. Maar dat is met komkommer en de rest ook :green:

Kleuren ze al mooi bij? Vind ze thuis altijd veel mooier dan in de dierenwinkel. Hangt af van stress/ en je verlichting natuurlijk.
Gup, gup en nog meer guppen. En vuurgarnalen. Oh, en tegenwoordig nog meer!
Cheysjem
Verslaafde

Onderwerpen: 19
Ontvangen: 4 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: Gezelschap
Regio: Divers
Formaat: 3 kleinere bakken!

Vorige

Vergelijkbare onderwerpen

vuurgarnaal dropt eitjes Forum: Garnalen & Kreeften Auteur: B-tje Reacties: 5
vuurgarnaal verliest kleur? Forum: Garnalen & Kreeften Auteur: B-tje Reacties: 3
Zwangere gup dood? Forum: Levendbarenden Auteur: Vanilla Reacties: 2
Zwangere waaierhand. Forum: Garnalen & Kreeften Auteur: Biancab Reacties: 3

Keer terug naar Andere dieren