[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie Toon onderwerp - Palu beginner

Palu beginner

Hier kunt u alle opmerkingen en algemene vragen in kwijt over paludaria, dieren, planten en voedsel.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Palu beginner

Berichtdoor MaartenV » 24 nov 2012, 20:04

Ik wilde al een hele tijd een paludarium opzetten, maar had er nooit het geld voor. Nu kwam ik vandaag bij de dierenwinkel toevallig een 2e hands bakje tegen van ongeveer 50x50x30 lxbxd voor €35. Die heb ik dus meteen meegenomen.

Dus ben ik even gaan speuren en mijn oog is gevallen op de Dendrobates Tinctorius. Mijn vraag is dus: is het mogelijk deze soort in een bak van bovenstaand formaat te houden?
MaartenV
Gebruiker

Onderwerpen: 2
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:

Re: Palu beginner

Berichtdoor Christa » 25 nov 2012, 11:05

Welke variant wil je gaan houden? De tinctoriusfamilie is nogal uitgebreid.

Ik ben geen kikker-expert, maar verschillende tiepjes hebben verschillende eisen.
Je hebt soorten die graag klimmen en soorten die liever op de bodem zitten -> voor een klimliefhebber zou jouw bakje nog kunnen, maar een bodemoppervlak van 50x30 alleen vind ik wat weinig.

(Ik heb hier een 50x50x40 staan / als tijdelijke bak kan dat net, maar ik verwacht niet dat ze (1 leucomelas dame en 2 pumilio's) daar op de lange termijn gelukkig in zullen zijn, ondanks een overkill aan bromelia's etc..)
Mijn 4 Dendrobates Tinctorius Matecho's bijvoorbeeld zitten in een bak van 100 x50 x50 en dat is -naar hun gedrag te oordelen- eigenlijk te klein voor ze.
(zoals ie nu ingericht is tenminste, ik hoop daar binnenkort iets aan te doen)

De prijs van een bakje is trouwens een van de minste uitgaves die je gaat doen, dus als geld een probleem is... zou ik er nog even hard over nadenken.

(Dit is alleen mijn mening hoor, dus je hebt best kans dat zodra er meer ervaren rotten reageren je hele andere adviezen krijgt, maar ik ga voor dierenwelzijn en niet voor een legbatterijscenario.)
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor MaartenV » 25 nov 2012, 11:14

Duidelijke taal. Welk beestje zou ik in dit formaat palu wel mooi kunnen houden? Niveaus toevoegen is geen probleem, dus ze kunnen makkelijk meer ruimte krijgen.
MaartenV
Gebruiker

Onderwerpen: 2
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:

Berichtdoor Christa » 25 nov 2012, 22:40

Er zijn nog steeds mensen die vinden dat je de (voorheen) tricolors in een omgebouwde aqua 40 kan houden, meestal met desastreuze gevolgen (dode kikkers).

Ik zou zeggen grasduin op je gemakje door het enorme soortenaanbod heen en kijk welke soortjes geschikt zijn EN je aanspreken natuurlijk.
Liefde op het eerste gezicht motiveert om je beestjes op lange termijn te willen houden. Ik sprak een paar weken geleden iemand die Leucomelas had zitten van 22 en 23 jaar oud :shock: .
(Tot die tijd dacht ik dat 16 ongeveer de maximumleeftijd van die beestjes was.)

Mocht je trouwens handig zijn en zelf kunnen knutselen kun je hier ook een grotere (ook hoge) bak komen halen.
(ik heb er het geperforeerde aluminium afgesloopt om er benzinegaas voor in de plaats te zetten / maar ik heb veel te veel projectjes op het moment)
Het 'geen geld' ken ik, dus als ik je ergens mee kan helpen...
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Vergelijkbare onderwerpen

L stroom palu Forum: Speciale bakken Auteur: Wim van Velzen Reacties: 576
Van kas naar palu Forum: Terraria & paludaria Auteur: Lukas Reacties: 6
Beginner met bruine alg Forum: Algen Auteur: KritischeMassa Reacties: 40
Beginner !! Forum: De 1e keer Auteur: Dries Jos Reacties: 4
!!! BEGINNER ALERT !!! Wie helpt mij op weg? Forum: De 1e keer Auteur: misterron Reacties: 9

Keer terug naar Terraria & paludaria