lang gewacht maar komt er toch van

Hier kunt u alle opmerkingen en algemene vragen in kwijt over paludaria, dieren, planten en voedsel.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

lang gewacht maar komt er toch van

Berichtdoor bankwerker » 21 okt 2011, 22:15

hallo allemaal heb mij twee jaar geleden al eens voorgesteld maar zal het nog maar eens doen. Mijn naam is Peter Hartman woon in Harderwijk en zou twee jaar geleden al beginnen met het bouwen van een paludarium door allerlij oorzaken is daar tot op heden nog niks van gekomen maar zo als het er nu naar uitziet kan ik volgende maand beginnen met het bouwen van een paludarium met de maten 2,10 lang 0,80 diep en 1,40 hoog inclusief de kap die ik 0,20 hoog wil maken. In die twee jaar heb ik een hoop gelezen en ben ik bij een aantal mensen wezen kijken desondanks heb ik nog een aantal vragen. Wil graag een waterhoogte van 30cm en geen strip langs de voorruit is 10mm glas genoeg of is 12mm beter wil de bodem tussen de zijruiten in lijmen is dit verstandig. De verlichting zal bestaan uit 8 t5 van 39watt en 3 solar raptor van 70 watt . De voorruit wil ik aan de lichtkap hangen een a twee mm boven de ruit van het watergedeelte. zeven sproeikoppen aan gestuurt door een hygrometer en 8 ventilatoren aangestuurt door een thermostaat is dat mogelijk. Zo vragen genoeg voorlopig ben benieuwd naar de reacties.
groetjes peter
bankwerker
Gebruiker

Onderwerpen: 2
Afbeeldingen: 0
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 57

Nederland
Soort aquarium: paludarium
Formaat: 210x80x140

Keer terug naar Terraria & paludaria