palu vraagje

Hier kunt u alle opmerkingen en algemene vragen in kwijt over paludaria, dieren, planten en voedsel.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: palu vraagje

Berichtdoor Opzichter » 10 feb 2011, 20:39

Hoi Ed, ik weet dat hans het op dit moment erg druk heeft met andere dingen en dus niet zo vaak op het forum is. :shock:
De Nederlandse taal is freeware, je kan deze gebruiken zonder ervoor te hoeven betalen. Het is echter geen open source, dus kan je het niet naar eigen inzicht aanpassen.

Bezoek ook onze Vissen en/of Planten database.

Gezocht: mensen die willen helpen om de database aan te vullen.

NIEUW VVV-FACEBOOK
Opzichter
Beheerder

Onderwerpen: 507
Afbeeldingen: 359
Verzonden: 12 Duimpjes
Ontvangen: 10 Duimpjes
Leeftijd: 58

Venezuela
Soort aquarium: geen

Berichtdoor ed1402 » 11 feb 2011, 7:46

Ohh oké, nou dan hoop ik dat mocht hans het lezen als hij hier komt nog een antwoord erop zet en anders ztuur ik hem wel eventueel een p.b.

Dank nogmaals en ik zou zeggen, Hou het forum in de gaten en laat jullie terzijnertijd veraasen met wat het gaat worden, een grote Discus/aquarium word het in ieder geval zeker.

Groet Ed
ed1402
Gebruiker

Onderwerpen: 17
Afbeeldingen: 4
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 45

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Formaat: 150X50X60cm

Berichtdoor hans7 » 12 feb 2011, 19:34

ed1402 schreef:@Dina: Dank je voor je reaktie, hier heb ik wel iets aan

@Hans7: Wat denk jij hiervan, ik heb nog op je website gekeken, (Jezus wat is dat een prachtig paludarium, alleen jammer dat je die koningen eruit hebt gehaald. Waarom heb je die discus eruit gehaald en je waterstand zo omlaag gebracht?)
Hoe denk jij over mijn idee?
Ik wil eerst denk ik een open paludarium maken, met wel alvast de sproei-installatie erin, zodat ik als ik er naderhand landdiertjes en een voorruit in zet ik niet mijn achterwand e.d hoef te slopen, maar ik wil wel zeker weten of het mogelijk is om de planten goed te houden zonder voorruit in het terra-gedeelte.
Het beetje waterverdamping neem ik die tijd eventueel wel op de koop toe of leg zolang afdekruiten op het watergedeelte.

Groet Ed
Hoi Ed.

Dat ik de discus vissen eruit gehaald he en water sand na beneden is t ik puur voor de kikkers wou gaan en meer land creeren.
Inderdaad kun je als je geen dieren neemt zonder vooruit , een open paludarium kan mooi zijn.
Maaaar als je toch een paludarium hebt gaat het kriebelen en wil je toch ook het gefluit horen en dieren in je bak zien.
Vandaar dat ik zeg ook voorruit direct , voordeel is dan ook dat de luchtvochtigheid in je bak blijft wat weer goed voor je planten is .
Dit is puur mijn inzicht en weet bijna voor 100% dat dit bij jou ook zo gaat zijn .
Hoever ben je eigenlijk al met de bouw??
Je mag ook eens lanfgs komen zo dat je iets tastbaars kan zien .
Gr
Hans
voor een kijkje naar mijn Aqua/paludarium

http://www.hans-paludarium.nl
hans7
Hans de 1e

Onderwerpen: 249
Afbeeldingen: 290
Leeftijd: 59

Nederland
Soort aquarium: Riparium
Regio: fransgyuana
Formaat: 250/85/43

Berichtdoor ed1402 » 13 feb 2011, 11:30

@Hans: Dank voor je reaktie.
De bouw moet nog gaan beginnen, ik moest zowiezo eerst nog wat andere klusjes afmaken in huis, je weet wel hoe dat gaat, net een ander huis en dan moet er van alles en nog wat gebeuren, maar ik hoop binnen nu en een maand of drie toch wel te kunnen gaan starten.
Nu ga ik dus maar eens heel hard denken en praten met het schatje om te kijken wat zij nu graag zou willen en het mooiste vind, en dan zodra het allemaal echt concreet gaat starten met de bouw dan maken we hier een mooi topic erover aan, misschien zelf wel ook een website zoals jij(Hans) dat hebt gedaan waar dan ook eventueel alles op te volgen is.

Groet Ed
ed1402
Gebruiker

Nederland

Berichtdoor ed1402 » 13 maart 2012, 19:28

Nou mensen,

Even een update van deze kant uit, ga deze week oude bak slopen en hout halen.
En dan kan de bouw eindelijk na lang wachten beginnen, heeft lang geduurd maar er kwam steeds weer eerst iets anders tussen.
Ik zal een nieuw topic van de bouw gaan aanmaken daarvoor.
Ik ben dus even aan het pielen geweest met sketchup en heb een paar foto's gemaakt met karton op de grond om een beetje een indruk te laten geven wat het ongeveer gaat worden. ik zal met tekst bij de foto's een beetje proberen te verduidelijken wat het idee en de maten gaan worden, hoop dat het een beetje duidelijk gaat zijn, ik hoor graag jullie commentaren, en natuurlijk adviezen.

Zoals jullie kunnen zien heb ik het karton op de grond een andere vorm gegeven als de sketch tekening, dit omdat ik mij daarover nog niet zeker ben of ik er panorama-hoeken in maak of gewoon zoals op de tekening rechtoerechtaan, dit vanwege het feit dat panorama misschien niet zo eenvoudig te maken is als rechthoekig.
Maar daar bedenk ik mij nog wel even over, ik heb nog genoeg te doen en te informeren over de plekken waar ik mijn glas enzovoort ga halen en bestellen.

Nou wat betreft de maten: aan de kant waar de zwarte kast staat is de hoek van de muur 70 cm en de diepte van het aqua word daar (lengte richting van de kast gezien) 85 tot max. 90 cm, het andere hoekje dat uitsteekt zeg maar naar links buiten de kopskant van die smalle muur zal 65 cm worden en de diepte daar word dan 60, max 65 cm, de waterhoogte gaat 70cm max. 75 worden.
Ik krijg dus als je de voorruiten gaat tellen in de lengtes als het rechthoekig word van voren gezien op de foto voorruit 145 a 150 cm en de andere ruit zal dan 130 a 135 cm worden, dan heb ik nog gemeten om een biofilter eronder te zetten van 115cm x 60cm met een waterhoogte van 40 a 45 cm, plus 1 van de twee potfilters die ik nu op de Rio400 gebruik voor de bodemafzuiging. Biofilter zal uiteraard via een overloopsysteem gaan draaien. De inhoud hiervan ben ik nog niet uit, maar er gaan discussen in de bak komen dat is zeker, dus ik wil zowiezo geen filtermaterialen gaan gebruiken die het water negatief zouden kunnen beĂŹnvloeden.
Verder wil ik de bak goed isoleren en proberen zoveel mogelijk met energiezuinige lampen enz te werken ( moet me nog bevragen of dit met LED kan, i.v.m. de hoeveelheid licht die ik nodig heb zodat er vanuit het terra-gedeelte toch genoeg licht kan komen in het aqua-gedeelte).
Ik heb proberen te verduidelijken met kleuren met de sketch-tekening wat kast, water, terra en lichtkap moet worden.

De onderkast wil ik dan 60cm hoog maken, daarboven dan het aquagedeelte met max 75cm waterhoogte en daarboven het terragedeelte max100cm en dan heb ik nog tot aan de verlaagde koof van het plafond 15cm voor de lichtkap als ik de koof daar weg zou halen waar de aqua komt kan ik zelfs nog 15cm hoger maar ik wil die koof liever niet slopen ( liever desnoods er omheen werken ) dus al met al een flink gevaarte zullen we maar zeggen.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk genoeg geweest en wachtende op jullie reakties, Groeten Ed34251342543425334252
ed1402
Gebruiker

Nederland

Berichtdoor ed1402 » 13 maart 2012, 19:29

Nou mensen,

Even een update van deze kant uit, ga deze week oude bak slopen en hout halen.
En dan kan de bouw eindelijk na lang wachten beginnen, heeft lang geduurd maar er kwam steeds weer eerst iets anders tussen.
Ik zal een nieuw topic van de bouw gaan aanmaken daarvoor.
Ik ben dus even aan het pielen geweest met sketchup en heb een paar foto's gemaakt met karton op de grond om een beetje een indruk te laten geven wat het ongeveer gaat worden. ik zal met tekst bij de foto's een beetje proberen te verduidelijken wat het idee en de maten gaan worden, hoop dat het een beetje duidelijk gaat zijn, ik hoor graag jullie commentaren, en natuurlijk adviezen.

Zoals jullie kunnen zien heb ik het karton op de grond een andere vorm gegeven als de sketch tekening, dit omdat ik mij daarover nog niet zeker ben of ik er panorama-hoeken in maak of gewoon zoals op de tekening rechtoerechtaan, dit vanwege het feit dat panorama misschien niet zo eenvoudig te maken is als rechthoekig.
Maar daar bedenk ik mij nog wel even over, ik heb nog genoeg te doen en te informeren over de plekken waar ik mijn glas enzovoort ga halen en bestellen.

Nou wat betreft de maten: aan de kant waar de zwarte kast staat is de hoek van de muur 70 cm en de diepte van het aqua word daar (lengte richting van de kast gezien) 85 tot max. 90 cm, het andere hoekje dat uitsteekt zeg maar naar links buiten de kopskant van die smalle muur zal 65 cm worden en de diepte daar word dan 60, max 65 cm, de waterhoogte gaat 70cm max. 75 worden.
Ik krijg dus als je de voorruiten gaat tellen in de lengtes als het rechthoekig word van voren gezien op de foto voorruit 145 a 150 cm en de andere ruit zal dan 130 a 135 cm worden, dan heb ik nog gemeten om een biofilter eronder te zetten van 115cm x 60cm met een waterhoogte van 40 a 45 cm, plus 1 van de twee potfilters die ik nu op de Rio400 gebruik voor de bodemafzuiging. Biofilter zal uiteraard via een overloopsysteem gaan draaien. De inhoud hiervan ben ik nog niet uit, maar er gaan discussen in de bak komen dat is zeker, dus ik wil zowiezo geen filtermaterialen gaan gebruiken die het water negatief zouden kunnen beĂŹnvloeden.
Verder wil ik de bak goed isoleren en proberen zoveel mogelijk met energiezuinige lampen enz te werken ( moet me nog bevragen of dit met LED kan, i.v.m. de hoeveelheid licht die ik nodig heb zodat er vanuit het terra-gedeelte toch genoeg licht kan komen in het aqua-gedeelte).
Ik heb proberen te verduidelijken met kleuren met de sketch-tekening wat kast, water, terra en lichtkap moet worden.

De onderkast wil ik dan 60cm hoog maken, daarboven dan het aquagedeelte met max 75cm waterhoogte en daarboven het terragedeelte max100cm en dan heb ik nog tot aan de verlaagde koof van het plafond 15cm voor de lichtkap als ik de koof daar weg zou halen waar de aqua komt kan ik zelfs nog 15cm hoger maar ik wil die koof liever niet slopen ( liever desnoods er omheen werken ) dus al met al een flink gevaarte zullen we maar zeggen.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk genoeg geweest en wachtende op jullie reakties, Groeten Ed34251342543425334252
ed1402
Gebruiker

Nederland

Vorige

Vergelijkbare onderwerpen