De eerste twee weken indraaien:
Alles groeit goet en kleurt mooi. Een beetje alg op het achtermuur. Ik wacht op mijn bestelling Cabomba voor de achterkant.
Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI
Arrrggghhh! Mijn mooie aquascape is niet meer! Vanochtend, merkte ik dat de pomp het niet meer deed. Toen ik probeerde het uit te halen, was het me opeens toch gelukt de hele achterkant los te maken, dus ik begon het op te tillen. (Dit is een soort bak in de aquarium -- een "box" filter, dus een scheidingswand achterin.)Toen merkte ik dat de substraat en grind meteen onder ging zitten! Ik kon het onmogelijk terugzetten, dus ik heb alles eruit gehaald: planten, water, bodem!
De planten zitten in een grote emmer water. De grind is gemengd nu met de voedingsbodemen ik heb het geprobeerd steeds te spoelen, maar het blijft afgeven. Ik heb genoeg nieuwe grind en voedingsbodem hier om meteen opnieuw te beginnen, maar ik ben nu ZO MOE ik kan niets meer vandaag! Ook wil ik wachten tot ik terug hoor van Smulders, het Nederlandse bedrijf die de HS Aqua bakken verkoopt. Ik hoop dat ze een vervangende pomp heb die ik ook achterin de bak kan plaatsen. Ik weet dat ik een klein filter/pomp van Superfish oid kan kopen en in de bak bevestigen, maar dat neemt nog meer ruimte in beslag. Ik hoop dat ze snel reageren!
Tuin van Jonette | Forum: Kletspraat | Auteur: Jonmarie | Reacties: 8 | Rekord 800 van Jonette | Forum: De gebruiker en zijn bak | Auteur: Jonmarie | Reacties: 5 | De HS Aqua Quadro 55 Deluxe van Jonette | Forum: De gebruiker en zijn bak | Auteur: Jonmarie | Reacties: 2 |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten