Géén vissen,maar honden

Hier kan je links kwijt, bijvoorbeeld naar je favoriete pagina, eigen homepagina, leuke software of een andere link die voor je mede gebruikers interressant kan zijn.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: Géén vissen,maar honden

Berichtdoor Nicole » 17 sep 2003, 11:53

Echt een spetter van een hond Bart...Een ras naar mijn hart....Hihihihi....

Hij luistert zeer waarschijnlijk beter dan mijn labrador.....(als ex-hulp hond)
Groeten Nicole
Nicole
Gebruiker

Onderwerpen: 25
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Bart » 17 sep 2003, 12:00

Dat wil nogal eens tegenvallen... Als hij in een geleidetuigje loopt, doet hij braaf zijn werk, maar los of aan de riem wil het nogal eens tegenvallen als hij iets leuks ziet (mensen, honden, katten).

Verder is het een hele lieve hond en luistert hij wel goed hoor.
De Zoetwateroceaan - Tanganyika.nl
Bart
Gebruiker

Onderwerpen: 22
Afbeeldingen: 5
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: Speciaal (cichliden)
Regio: Tanganyika
Formaat: 150 * 50 * 50

Berichtdoor Kardinaaltje » 17 sep 2003, 12:10

MartinK schreef:
Kardinaaltje schreef:Als ik ooit eens weer zin heb om minstens de komende 10 jaar 4 x per dag te gaan wandelen door weer en wind,

hoeveel kans is daar op? mag ik een kleine schatting doen?

dan wordt het een chocoladebruine New Foundlander. :razz:

zo, heb je aan 1 zo'n groot levend wezen in huis niet genoeg?
:lol: groet,
martin

Hahahaha, die geeft geen pootjes op commando :lol: :lol: :lol:
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Onderwerpen: 1014
Afbeeldingen: 630
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 93 Duimpjes
Leeftijd: 56

Seychelles

Berichtdoor MartinK » 17 sep 2003, 12:12

Kardinaaltje schreef:Hahahaha, die geeft geen pootjes op commando :lol: :lol: :lol:

goeie dressuur doet wonderen...
m :twisted:
MartinK
Aquarioot

Onderwerpen: 419
Afbeeldingen: 6
Leeftijd: 53

Bermuda
Soort aquarium: aqua40
Regio: ?
Formaat: aqua40

Berichtdoor Kardinaaltje » 17 sep 2003, 12:13

MartinK schreef:
MartinK schreef:1 zo'n groot levend wezen

Beer, zeg maar.
m

Jij bent ook geen iel manneke :razz: :shock: :lol:
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Seychelles

Berichtdoor Kardinaaltje » 17 sep 2003, 12:14

MartinK schreef:
Kardinaaltje schreef:Hahahaha, die geeft geen pootjes op commando :lol: :lol: :lol:

Die is zijn inprentingsperiode allang voorbij :razz:
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Seychelles

Berichtdoor Marco Aukes » 17 sep 2003, 12:27

Kardinaaltje schreef:
MartinK schreef:

Al geprobeerd om meer te slaan?

Anders willen de Martin Gaus methodes ook nog wel eens werken: dingen naar zijn hoofd gooien als ie niet luisterd. :twisted:
Marco Aukes
Aquarioot

Onderwerpen: 749
Afbeeldingen: 449
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: Gezelschap
Regio: Stiekum Z-amerikaans georienteerd
Formaat: 310*80*60

Berichtdoor Kardinaaltje » 17 sep 2003, 13:03

Marco Aukes schreef:

Al geprobeerd om meer te slaan?

Anders willen de Martin Gaus methodes ook nog wel eens werken: dingen naar zijn hoofd gooien als ie niet luisterd. :twisted:

Nee hoor, daar begin ik niet aan, straks loopt ie weg en zit ik troosteloos :cry: :oops: tegen een lege mand aan te kijken..... :lol:
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Seychelles

Berichtdoor MartinK » 17 sep 2003, 13:26

Kardinaaltje schreef:
MartinK schreef:
MartinK schreef:1 zo'n groot levend wezen

Beer, zeg maar.
m

Jij bent ook geen iel manneke :razz: :shock: :lol:

volgens mij is die beer van jou 25 cm langer... :lol:
m
MartinK
Aquarioot

Bermuda

Berichtdoor MartinK » 17 sep 2003, 13:29

Kardinaaltje schreef:

mmm, tja, dat zal dan wel. is ie dan verder wel redelijk opgevoed?
groet,
martin :razz:
MartinK
Aquarioot

Bermuda

Berichtdoor Kardinaaltje » 17 sep 2003, 13:43

MartinK schreef:
Kardinaaltje schreef:

mmm, tja, dat zal dan wel. is ie dan verder wel redelijk opgevoed?
groet,
martin :razz:

Haha, ja hoor, valt REUZE mee :lol:
Haalt de post, kan keurig zitten en is zindelijk. Ik kan nog veel meer verzinnen :oops: (gniffel), maar ik zal het maar hierbij laten.
Wordt anders al te gortig :razz: 8) :lol: :lol:
Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Seychelles

Berichtdoor Wattendotje » 17 sep 2003, 19:02

Ja Admin, houd je een beetje in! ;)

Een labrador retriever is ook een geweldige hond vind ik, is denk ik ook de meest geschikte hond om te houden, de meeste zijn zo trouw en lief, en je kunt ze geweldig africhten.

Maargoed, er zijn zoveel leuk honden!

Katten vind ik trouwens ook wel leuk, maar ben zelf licht allergies, ik merk het meteen als ik in een huis kom waar een poes woont, dat wil ik mezelf niet aandoen. Een perz of zo'n poes als Martin heeft (die bruine met die mooie ogen) vind ik wel schitterende beesten. En het leuke aan katten is dat ze hun eigen gang gaan.

Ik ga mezelf dus niet in een groepje stoppen katten of hondenmens, ik houd van zoveel dieren. Ik kan er geen verzinnen die ik echt vreselijk vind. Alleen sommige insecten :x

Spinnen, reptielen, amfibien, knaagdieren, honden, katten, vissen, vogels, paarden, varkens, geiten, schapen, koeien allemaal geweldig.

Al zal ik nooit vogels gaan houden, die dieren horen hoog in de lucht en niet in een kooi of voillere. Ik zou ooit wel een paar witte duiven willen :D Maar als het aan mij ligt dan zou mijn toekomstige huis echt een dierentuin zijn, met een hamster, cavia, poes, hond, duif, hangbuik, zwijn, geit, griekselandschildpadden en konijnen maar natuurlijk ook een aantal aquaria.

Dieren verrijken je leven vind ik, al zal ik ze nooit gelijk aan mensen vinden. Ik snap er niets van als mensen het even erg vinden als hun huisdier dood gaat of een familielid.

Mensen zijn wat mij betrefd toch echt superieur aan dieren (oei gevaarlijke opmerking waar ik vaak ruzie van krijg, maar ik blijf erbij!) Ik vind mensen dus belangerijker dan dieren. Maar dat houdt dus ook in dat wij als mensen alles moeten doen aan het voort bestaan van bedreigde diersoorten en hun leefgebied. En dat wij onze huisdieren met de grootstmogelijke zorg moeten behandellen. Als mens heb je die mogelijkheid en dieren zijn wat dat betrefd van ons afhankelijk.
Wattendotje
Verslaafde

Onderwerpen: 43
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Vista » 17 sep 2003, 20:01

Ok, dan plaats ik ook maar ff een foto van mijn moppies :D
Helaas is het ff een schilderij van de doggies wat een goede vriend gemaakt heeft. De foto's kon ik zo snel niet vinden :cry:

Afbeelding

Ik moet het trouwens oneens zijn met Wattendotje :wink:
Ik beschouw dieren zeker gelijk aan mensen, in sommige opzichten zie ik ze zelfs als superieur aan de mens.
En ja, als bij mij een dier doodgaat, vind ik dat zeker net zo erg als wanneer een mens doodgaat....

Maar goed dat ieder mens anders is 8)
gek op haar zuignappies, doggies, hamsters en vriend!
Vista
Gebruiker

Onderwerpen: 7
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Kardinaaltje » 17 sep 2003, 21:21

Wattendotje schreef:Ja Admin, houd je een beetje in! ;)

:oops:

Een labrador retriever is ook een geweldige hond vind ik, is denk ik ook de meest geschikte hond om te houden, de meeste zijn zo trouw en lief, en je kunt ze geweldig africhten.

Maargoed, er zijn zoveel leuk honden!

Dat vind ik dus ook, ik ben alleen niet zo gecharmeerd van die bejaardenduiveltjes (Chihuahua's geloof ik), maar of dat met het ras of de opvoeding te maken heeft? Dat zijn van die vermenselijkte onvoorspelbare happers, die mee eten aan tafel, naast de baas op bed liggen (verkozen boven al of niet overleden partner :lol: :razz: ).
Je weet wel, van die Fifihondjes, die zich hoogstwaarschijnlijk door de verpersoonlijking van de baas, zich menen alles te kunnen permitteren.
Begrijp me niet verkeerd, als eenzame mensen dit willen compenseren, ben ik de laatste die daar wat over te zeggen heeft. Alleen van mij hoeft het niet en raak ik dus ook niet vertederd van de aanblik

Katten vind ik trouwens ook wel leuk, maar ben zelf licht allergies, ik merk het meteen als ik in een huis kom waar een poes woont, dat wil ik mezelf niet aandoen. Een perz of zo'n poes als Martin heeft (die bruine met die mooie ogen) vind ik wel schitterende beesten. En het leuke aan katten is dat ze hun eigen gang gaan.

Ben ook een kattenliefhebster, maar al zo veel gehad vanaf mijn prille jeugd. Ik, noch familie is er allergisch voor, maar ik heb wat pis- en vernielingszucht doorstaan met die boeven :shock: Momenteel hebben we een part-time kat. :razz: Die komt eens in de zoveel tijd aangewandeld voor een knuffel. Verder heeft ie geen honger, mooie vacht en bandje, goed in het vlees, dus waarschijnlijk van iemand anders.

Ik ga mezelf dus niet in een groepje stoppen katten of hondenmens, ik houd van zoveel dieren. Ik kan er geen verzinnen die ik echt vreselijk vind. Alleen sommige insecten :x

Ik dus ook niet, maar insecten zij ook bereleuk. Vogelspinnen vind ik dus bijzonder interessant, maar is idd geen insekt, ja ik heb je alinea hieronder gelezen :razz: :lol:
Alleen wespen mep ik zonder pardon naar de eeuwige jachtvelden

Spinnen, reptielen, amfibien, knaagdieren, honden, katten, vissen, vogels, paarden, varkens, geiten, schapen, koeien allemaal geweldig.

Al zal ik nooit vogels gaan houden, die dieren horen hoog in de lucht en niet in een kooi of voillere. Ik zou ooit wel een paar witte duiven willen :D Maar als het aan mij ligt dan zou mijn toekomstige huis echt een dierentuin zijn, met een hamster, cavia, poes, hond, duif, hangbuik, zwijn, geit, griekselandschildpadden en konijnen maar natuurlijk ook een aantal aquaria.

Duiven boeien me niet en ik zou alleen aan vogels beginnen, als ik ze een ruime vluchtruimte zou kunnen bieden, maar daarom vind ik ze niet minder leuk

Dieren verrijken je leven vind ik, al zal ik ze nooit gelijk aan mensen vinden. Ik snap er niets van als mensen het even erg vinden als hun huisdier dood gaat of een familielid.

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar bij mij hangt het er sterk vanaf welk familielid het is :razz:
Ze zijn ook niet gelijk aan mensen, maar in veel opzichten anders, zoniet beter.

Mensen zijn wat mij betrefd toch echt superieur aan dieren (oei gevaarlijke opmerking waar ik vaak ruzie van krijg, maar ik blijf erbij!)

Ik zal je hier verder het vuur niet aan de schenen leggen, maar het superiorititeitsgevoel van de mens, t.o.v. het "dier"komt voort het het intellect.
Geen levend wezen hier op aarde, die dat de mens kan overtreffen.
Alhoewel ik hier mijn twijfels over heb, maar dit voor algemeen wordt aangenomen.....
Ook wij zijn dieren, zoogdieren wel te vertsaan, de slechtst ontwikkelde op die onhandige 2 poten, alle instincten vervaagd, maar wel met de meest intens slechtste en kwaadaardigste daden op onze kerfstokjes, waar geen diersoort aan kan tippen.
Geen mens loopt zo snel als een Cheatah, geen mens vliegt zo handig als een Zwaluw, geen mens kan zo zwemmen als een vis, geen mens is zo sterk als een beer, geen mens is zo sociaal als een Wolf of een Chimpansee, geen mens kan zich verdedigen als een Slang.
Om dat te compenseren beheersen wij deze aarde en een speldeprik van het heelal incluis, denken we :wink:

Ik vind mensen dus belangerijker dan dieren.

Globaal gesproken, ik dus niet. Zonder een goed functionerende ecohuishouding, zijn wij ook nergens meer. Maar blijft vervelend als je geliefde tante ten hemel stijgt ja.

Maar dat houdt dus ook in dat wij als mensen alles moeten doen aan het voort bestaan van bedreigde diersoorten en hun leefgebied. En dat wij onze huisdieren met de grootstmogelijke zorg moeten behandellen. Als mens heb je die mogelijkheid en dieren zijn wat dat betrefd van ons afhankelijk.

Gedomesticeerde dieren zijn van ons afhankelijk ja, wilde dieren niet.
Van hun leefomgeving moeten we eigenlijk alleenmaar met onze handen vanaf blijven.

Groetjes Dina.
Kardinaaltje
Beheerster

Seychelles

Berichtdoor Wattendotje » 17 sep 2003, 22:11

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar bij mij hangt het er sterk vanaf welk familielid het is

Tja daar moet ik je ook wel weer gelijk in geven. Hoewel ik weinig famillie heb die ik niet zal missen, alleen als ik ze niet ken, en tja dan mis je iemand vanzelfsprekend niet.

Het gaat mij meer om het algemene feit, als er een kat wordt overreden of een peuter dan vind ik ookal is het mijn kat en de peuter iemand die ik niet ken, de dood van die peuter erger.
Ook heb ik er moeite mee dat mensen soms de neiging hebben het natuurlijke leven van hun huisdier langer te maken dan normaal is. Allerlei transplantaties en openhartoperaties :S

Maargoed in het algemeen zijn we het er overeens dat dieren ontzettend leuk zijn!
Wattendotje
Verslaafde

Onderwerpen: 43
Leeftijd:

Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Links