Juwel Lido 200 ... hallo! :)

Hier kan iedereen zichzelf en uiteraard zijn bak voorstellen. Het gebruik van foto's is ook hier gewoon toegestaan. Door middel van de index kun je nu ook op naam sorteren.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Juwel Lido 200 ... hallo! :)

Berichtdoor Aquasta » 20 dec 2016, 15:09

Hoi allen! Jemig, jaaaaren geleden kwam ik hier regelmatig, met een naam die ik me niet eens meer kan herinneren. Nieuw account dus en wat een schitterend nieuw forum!

Inmiddels heb ik één aquarium, een Juwel Lido 200. Zandbodem, hout, anubias, cryptos, valisneria. Hierin zitten de volgende bewoners:

-5x Corydoras Panda (wil ik naar 7 hebben)
-4x kuhli (erfenis van kennis die met de hobby is gestopt)
-2x Japonica-garnaal (van zelfde kennis)
-vuurgarnaaltjes (geen idee hoeveel)
-Heterandria Formosa (geen idee hoeveel)

Ik ben erg blij met de bak en beestjes. Ik zou het ergens wel leuk vinden om een iets zichtbaardere vis te hebben, misschien een gouramisoort? Mijn twijfels zijn dat de lalia's waarschijnlijk af en toe wel een klein visje of garnaaljong te pakken zullen krijgen. Chuna's doen dat misschien iets minder? En ik heb een 'gewone' bak, geen extra zuur/zacht water, wat ik hier en daar aanbevolen zie, kunnen ze na generaties nakweek niet op 'gewoon' water?

Wat denken jullie, is mijn bak zo 'af' of is er nog een grotere vis die ik kan toevoegen? Is een gourami-soort een optie? Harempje? :denk:

Leuk hier weer te zijn! :grin:
Aquasta
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium: Gezelschap
Formaat: Juwel Lido 200

Re: Juwel Lido 200 ... hallo! :)

Berichtdoor Lukas » 21 dec 2016, 15:55

Welkom terug. Klinkt als een leuke bak. Ik denk dat de pandaatjes erg blij zullen zijn als er wat sortgenootjes bij komen. :grin:

Als je een zichtbare vis wil, is de klassieker natuurlijk de kardinaaltetra. ;) Beetje cliche, maar wel erg mooi.
It's all or nothing,
and I never settle for nothing.
Lukas
Junkie

Onderwerpen: 60
Afbeeldingen: 3
Verzonden: 97 Duimpjes
Ontvangen: 115 Duimpjes
Leeftijd: 40

Nederland
Soort aquarium: zoetwater, gezelschap
Formaat: 130X50X45

Berichtdoor Richardver » 21 dec 2016, 17:33

Leuk bestandje hoor
Richardver
Die hard

Onderwerpen: 7
Afbeeldingen: 2
Ontvangen: 95 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 21 dec 2016, 21:18

Ha Aquasta (ik zag je berichtjes net al langskomen in het kletstopic - hartstikke leuk).

Ik heb altijd begrepen dat de heterandria formosa eigenlijk het liefste koel water wil hebben - hoe doen ze het in jouw bak?
(ik heb hun verre familie, neoheterandria elegans, hier: ook zo'n schattig klein visje, wel een overtuigd subtropisch beestje trouwens.)

Meer panda's is een goed idee- het zijn echt zulke typische scholenvisjes..

Ik hoorde dat de lalia's bijna allemaal issues heben (inteelt en ziektes) dus een koppeltje/ triootje chuna's is best een goed idee.
Het probleem is om inderdaad een man en een/meer vrouwtjes te krijgen -- gestresste mannen zien er nogal vrouwelijk uit, dus verkopers vergissen zich vaak.
Het zijn wel hele leuke nieuwsgierige visjes met hun compleet eigen stijl.

Geen idee hoe je kraanwaterwaardes zijn - maar als je vissen het aankunnen- ga ervoor en geniet ervan.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 311 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor Aquasta » 22 dec 2016, 18:58

Oh jouw visjes ken ik nog niet, leuk, daar ga ik over lezen. Met de mijne gaat het prima voor zover ik kan inschatten. Ik ben begonnen met een stuk of 15 in een 60 cm bakje maar ze zitten nu dus in de Lido. Tellen is wat lastig, maar het vernieuwd zich aardig heb ik het idee.

Van de Chuna's vind ik de gewone het mooist, maar dat is vaak wildvang heb ik het idee (bij aquariaveldhuis iig), dat vermijd ik liever. Nadeel van gekweekte colisa's is de gezondheid inderdaad, heb ik ook gehoord over de chuna kweekvormen. Lastig he. Bij de lokale dierenwinkel hebben ze toevallig net behoorlijk wat soorten zitten ... dan zou ik ze zelf kunnen uitzoeken ipv online bestellen. Van de andere kant heeft die zaak ook kittens en vissenkommen ... ik sponsor ze liever niet teveel. Keuzes keuzes!
Aquasta
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium: Gezelschap
Formaat: Juwel Lido 200

Vergelijkbare onderwerpen

Hallo Forum: De 1e keer Auteur: Stef70 Reacties: 2
hallo!!! Forum: De 1e keer Auteur: marcbouwer01 Reacties: 2
Hallo :) Forum: De 1e keer Auteur: Shania.93 Reacties: 4