Nieuw 60CM aquarium

Hier kan iedereen zichzelf en uiteraard zijn bak voorstellen. Het gebruik van foto's is ook hier gewoon toegestaan. Door middel van de index kun je nu ook op naam sorteren.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Nieuw 60CM aquarium

Berichtdoor Simone_V » 14 okt 2016, 16:15

Beste iedereen,

Ik heb een nieuwe, tweede, 60cm aquaria staan. Deze is draaiende sinds gisteren. De inrichting is nog niet helemaal af, maar de zand bodem licht er in en er staan al wat plantjes (vallesneria, javamos en naaldgras) in, en een klein ornamentje. Er komt waarschijnlijk ook nog wat kienhout in.

In het "oude" 60cm aquarium zitten nu:
- Een klein schooltje Neon tetra'a
- Een paar Corydoras (pleatus geloof ik?)
- Een aantal ototcinclussen
- 1x pangiu kuhlii
En zover ik weet nog een paar anetoma helena's en wat van die rood, bruine slakjes.

Nu had ik in gedachten om geen moeilijke, niet te grote, maar wel leuke en mooie vissen erin te houden, in het nieuwste aquarium.
Ik dacht aan:
- Een groepje vuurgarnalen (beginnend met 15 a 20?), die ik er als eerste in wil doen zodat hun goed kunnen kweken.
- Een groepje (5?) otocinclus
- Een schooltje (10/15?) Chinese Danio's
En heel misschien nog een groepje Vuur neons? Maar ik weet niet of dit kan ivm met drukte, hoeveelheid vis etc.

Graag zou ik willen weten of dit bestand kan / mogelijk is of dat jullie nog op en aanmerkingen hebben en desnoods nog wat tips.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Simone Verver
Simone_V
Gebruiker

Onderwerpen: 10
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium: gezelschap
Formaat: 60x30x30

Re: Nieuw 60CM aquarium

Berichtdoor Christa » 14 okt 2016, 18:48

Ha Simone,

het klinkt als een mooi begin van je tweede bak.

Ik zou de vuurneons weglaten, maar dat is heel persoonlijk hoor; ik vind een grote groep van dezelfde soort vaak mooier ogen.

Je hebt het MTS-virus stevig te pakken (wat we hier alleen maar toejuichen) :grin:
Hartstikke leuk!
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 297 Duimpjes
Ontvangen: 118 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.