Mijn bakkie met sluierstaart goudvissen

Goudvissen, Koi's, en overigen.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Re: Mijn bakkie met sluierstaart goudvissen

Berichtdoor Maurits71 » 21 jul 2012, 15:59

Phyt schreef:O ja ook zout toevoegen NIET doen. Is nergens voor nodig.
Als je dit toevoegt word deslijmhuid juist dunner, zout brand de slijmhuid weg.
Waardoor de vis meer energie moet steken in het aanmaken van slijmhuid.
I.p.v. In de groei of kleuren, gewoon elke week veel verversen ( zie reply hierboven) om waardes goed te houden.
En het groei remmende hormoon te verminderen.

Mag ik vragen waar je dit vandaan heb ?

Zout toevoegen is namelijk het allerbeste wat je kan doen bij sluierstaarten en Goudvissen, je irriteerd hier de slijmhuid namelijk een beetje mee waardoor deze meer slijm aan maakt. en daardoor verminder je de parasieten druk op de vissen.

Dan heb je het over een groei remmend hormoon ?, welke is dat dan ? en waarom zou deze verminderen ?

ow en waarom een verwarmer, Sluierstaarten zijn een kweek variant die het lieftste een temperatuur hebben van rond de 22 graden.
Ik hou van jou, jij houdt van mij, samen zijn we reuze blij, met een hele dikke knuffel en een kus van mij voor jou, echte vriendjes blijven elkaar altijd trouw
Maurits71
Prijzen Sponsor

Onderwerpen: 110
Afbeeldingen: 102
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 46

Nederland
Soort aquarium: Diverse

Re: Goede daad verricht!

Berichtdoor Aquariaantje1978 » 25 jul 2012, 8:58

Aquariaantje1978 schreef:Ik ben toch 1 60cm-bak kwijt. Ik sprak iemand die 6 sluiers (2 Ryukins, 2 Oranda's en 2 Telescoopogen) in een bakkie van 40x40x40cm had zitten. En het is geen grote verbetering, maar toch wel iets! Hij vertelde dat hij ze opgevangen had, nadat iemand ze gewoon door de wc wilde spoelen :shock: en dat hij er weinig verstand van had. Ik heb hem dus wat standaard dingetjes verteld over sluiers (wat ik zelf hier en in boeken te weten ben gekomen). Na dit gelezen te hebben vond hij het zelf ook wel tijd voor iets nieuws en een beetje zielig, dus ik heb voorgesteld dat hij mijn bakkie van 60x30x30cm over kon nemen en zolang hij nog niets groters kan vinden ze hierin te houden want dan hebben ze toch ietsje meer ruimte als dat ze nu hebben. En dat wil hij nu dus z.s.m. regelen om hem op te komen halen. Heb hem gezegd dat ik er dan meteen mijn onderkast bij doe :razz: zodat hij hem leuk neer kan zetten :grin:

Dus ik ben weer een bakkie kwijt en heb weer wat visjes (toch een klein beetje) geholpen! En dat voelt zo goeddddddd!!!

Groetjesssssssssss (Later nog een update over mijn eigen bakkie)

Helaas gaat dit niet door omdat ik vorige week een flinke tegenvaller heb gehad. De thermometer was kapot gegaan aan de onderkant (weet nog steeds niet hoe dat mogelijk is geweest :sad: ) waardoor het goedje dat daarin zat in het water terecht is gekomen. De waardes van donderdag 19 juli 2012 (papiertje kwijt, maar de meeste waardes weet ik nog):

PO4 = 0
NO3 = 0
pH = 6,5 - 7
kH = 4
gH = 8

Ik was toen bezig om de bak te verschonen en de boel te controleren. Toen kwam ik er dus achter dat de thermometer kapot was. Ik heb alles heel vaak gespoeld de bak een aantal keren leeggemaakt / gevuld en weer leeggemaakt. In mijn bericht "Mijn Aquahoekje" kun je er meer over lezen. Ik heb nu dus helemaal overnieuw moeten beginnen en zaterdag heb ik weer gevuld, zondag de planten er weer in gezet.

Groetjessssss van een niet zo blij Aquariaantje1978 :sad:
Wie in zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid bij een ander niet!
Aquariaantje1978
Gebruiker

Onderwerpen: 13
Afbeeldingen: 345
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 39

Nederland
Soort aquarium: Gezelschap
Regio: Nederlands
Formaat: 100x40x40cm

Vorige