alleen zwarte lijn op buikvin honinggoerami...

(Anabantoidi) Goerami's, Betta's en overigen.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

alleen zwarte lijn op buikvin honinggoerami...

Berichtdoor Wouteraqua » 04 maart 2014, 18:49

Hallo iedereen,

Het welbekende probleem wat ik dus ook heb is de geslachtsbepaling van mijn 2 honinggoeramis.Heb al veel gelezen erover, maar misschien weten jullie meer. Mijn referentie is dat ik denk dat het 2 mannetjes zijn is omdat ze agressief naar elkaar zijn en een zwarte lijn op de buikvin hebben, dus geen of nog niet voor de rest een zwarte buik!!! . Alle andere kenmerken laat ik nog even in het midden (vorm rugvin etc)...

Aangezien het zo moeilijk is met deze soort wat betreft een koppeltje te kopen zou ik ook vragen of er iemand met de volle 100% zekerheid een vrouwtje heeft en wil ruilen voor een mannetje??

Zo niet, mag iemand die geinteresseerd is ook de honinggoeramis van mij overnemen... Als ze maar goed terecht komen en ik ze niet hoef terug te brengen naar de winkel..

Groet, Wouter
Wouteraqua
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Re: alleen zwarte lijn op buikvin honinggoerami...

Berichtdoor Wouteraqua » 06 maart 2014, 10:20

Afbeelding

Hier ter verduidelijking een foto.. :grin:
Wouteraqua
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Re: alleen zwarte lijn op buikvin honinggoerami...

Berichtdoor Christa » 07 maart 2014, 10:00

Hoe kom je op het idee dat de vrouwtjes niet agressief naar elkaar kunnen zijn?

In de bak van een vriendin van me hadden de twee dames de 80 cm keurig onderling verdeeld- en stonden regelmatig over 1 blaadje op de grens te bitchen.
Het mannetje had helaas voorkeur voor de linker hoek als nestplek, dus als de dame van 'rechts' haar eieren bij hem kwijt wilde moest ze inbreken.
(Wat overigens meestal gewoon goed ging hoor, *zo* enorm agressief zijn ze ook weer niet tegen elkaar.)

Pas al ik een echte zwarte 'baard' zie weet ik zeker of je een man/ meer mannen hebt.
Voornamelijk omdat ik ze zelf nooit gehad heb/ te weinig ervaring wat dat betreft.
Wat ik me herinner is dat dames als ze in paarstemming zijn een streepje kunnen krijgen (maar dat zie je dan aan de bolle buik wel)

dus misschien heb je 2 dames?

(Er zijn hier mensen die het wel met zekerheid durven zeggen hoor - dus nog even geduld.)
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 311 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Keer terug naar Labyrinthvissen