Platy (Vrouwtje) agressief help!

(Poeciliidae) Levendbarende tandkarpers.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Platy (Vrouwtje) agressief help!

Berichtdoor Jilly » 05 apr 2017, 1:03

Hallo iedereen,
Ik ben een zoetwateraquarium gestart en had 2 platy (1 mannetje en 1 vrouwtje) Nu dus 3.
Het mannetje stresseerde het vrouwtje nogal en mijn broer die eerder al aquariums hield zei dat ik er best een vrouwtje extra zou bijsteken. Ik heb dit dan ook gedaan maar nu is het vrouwtje agressief ten opzichte van het 2e vrouwtje die ik er heb bijgezet.
Het is zelf zo erg dat het vrouwtje al het eten opeet en de andere visjes haast geen kans geeft om te eten.
Ze is niet agressief ten opzichte van andere visjes.
Moet ik deze vis eruit halen of apart zetten?
Ze heeft ook naar mijn mening iets rode kieuwen gekregen, het nitriet in de bak is te hoog maar daarvoor heb ik ondertussen wel al de juiste stappen ondernomen.
Kan iemand mij hier wat raad bij geven?
Alvast bedankt!
Jilly
Jilly
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium: Gezelschapsaquarium
Regio: Europa
Formaat: 23 l

Re: Platy (Vrouwtje) agressief help!

Berichtdoor Henny2 » 06 apr 2017, 16:07

Platy agressief heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe groot is je aquarium? Ze moeten sowieso wennen aan elkaar, maar moeten elkaar ook uit de weg kunnen gaan, door beplanting hout en/of stenen. Wat heb je tegen het hoge nitriet gedaan?
Henny2
Gebruiker

Onderwerpen: 4
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 11 Duimpjes
Leeftijd:

Re: Platy (Vrouwtje) agressief help!

Berichtdoor Christa » 08 apr 2017, 19:11

Je hebt echt maar 23 liter?
Dat is behoorlijk klein voor vis.

Nooit vis bijplaatsen als je al waterproblemen hebt natuurlijk- maar ik zou zeggen: geef het even tijd.
Nieuwe vis moet wennen en misschien is ze in de dierenwinkel (of waar ze vandaan kwam) wel enorm tekort gekomen en haalt ze nu in.

Als je agressie wilt verkleinen kan je je temperatuur een graad of twee omlaag zetten- de meeste vissen worden te warm gehouden en dat werkt onderlinge agressie in de hand.

Ik neem aan dat je inmiddels gewoon elke dag minstens 50% ververst om je nitrietwaardes binnen de perken te houden?
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 311 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Keer terug naar Levendbarenden