[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie Toon onderwerp - Top frame/rand aquarium

Top frame/rand aquarium

Hoe maak je een goede kast en/of meubel? Welke materialen kun je het beste gebruiken?

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Top frame/rand aquarium

Berichtdoor Ferry.c.g » 04 jul 2016, 10:26

Hallo allemaal!

Ik hoop dat ik op het goede forum ben, wist niet zeker onder welk onderwerp mijn probleem valt..

Ik heb een tijd geleden een Juwel aquarium (120x40x50) van mijn ouders met cichliden over genomen.
Mijn ouders zijn wss niet goed voorgelicht want er zaten malawi en tanganyika door elkaar, met een grind bodem en kunstig holen + hout als inrichting.

Nu heb ik een paar maanden geleden vinrot gehad en waren er ondanks alle medicatie toch een boel dood gegaan.
Na grote puppie oogjes naar de vrouw des huizes, en lang sparen nu eindelijk het moment om het goed te doen!

Na vele winkels nu eindelijk alles bij elkaar om de bak opnieuw in te richten, kom ik toch een probleem tegen..

Ik heb een prachtige Rock line achterwand van Akwaline, 1 delig, omdat ik een lijn door het midden gewoon echt niet mooi vind, EN ik zeker wist dat de dwarsbalk los kon.
Guess what! Gewoon verkeerd gekeken en deze is dus 1 met het frame aan de bovenkant..

Dus, na een boekwerk aan verhaal hier eindelijk mijn vraag:
Kan het kwaad om deze voorzichtig eraf te halen, achterwand plaatsen en dan weer terug plaatsen en opnieuw kitten?
Of is dit schadelijk voor het aquarium?

Mvg
Ferry
Ferry.c.g
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Top frame/rand aquarium

Berichtdoor Richardver » 05 jul 2016, 20:57

Dat kan gewoon hoor
Richardver
Die hard

Onderwerpen: 7
Afbeeldingen: 2
Ontvangen: 96 Duimpjes
Leeftijd:

Re: Top frame/rand aquarium

Berichtdoor Christa » 06 jul 2016, 18:12

Yup, gewoon doen.

Een (modern) aqaurium is gewoon een verzameling losse glasplaten die door kit/ lijm bij elkaar worden gehouden.
Frame is meestal alleen handig als decoratie om b.v. een waterlijn uit het zicht te houden.
De trekstrip overdwars heeft wel een duidelijke functie- dus als die oorspronkelijk in je bak zat is het belangrijk dat die ook weer teruggeplaatst wordt.
(en dat je alle gebruikte lijm/kit goed laat uitharden voor je er spanning op gaat zetten, dus niet verplaatsen of vullen voor echt alles hard is.)

Veel knutselplezier gewenst :grin:

(Ik zou voor de luie oplossing gegaan zijn en de wand in delen hebben gezaagd (maar dan niet doormidden, maar gewoon ergens in het patroon) en de naad/ naadjes weggewerkt met zand in diverse kleurtjes of ander materiaal.)
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: Top frame/rand aquarium

Berichtdoor Ferry.c.g » 06 jul 2016, 21:48

Ja in het patroon zagen is ook een optie, maar m'n bak is 120 en de plaat ook, maar ik heb een interne filter.. Dus ik wil 'm droog passen zodat 't echt perfect past.. (zelfde geld voor de piepschuim plaat die op het glas voor bescherming komt).

Maar goed om te weten dat dit kan!
De dwars balk zit in het frame die over de rand van de bak loopt, dus die komt sws weer terug :grin:
Ferry.c.g
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Keer terug naar Kasten en meubelen