[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie Toon onderwerp - Status update: Aquarium ingericht en aan het indraaien

Status update: Aquarium ingericht en aan het indraaien

Plaats hier een foto om je nieuwe bak, mooiste plant of vis te laten zien. Ook kan je hier video filmpjes plaatsen. Vermeldt wel even de grootte van het filmpje erbij voor de mensen die niet over een snelle verbinding beschikken.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Status update: Aquarium ingericht en aan het indraaien

Berichtdoor Oscartjes7 » 26 aug 2016, 22:14

Hey iedereen, Korte update van mij hoe het aquarium er per 25-08-2016 bij staat. Visbestand zal waarschijnlijk bestaan uit 4 pauwogen en 7-12 Silver Dollars. Er zit een bioloog onder van netto 100 liter (in totaal netto geschat 800 liter) met een pomp van 3000 liter/h en een Ferplast 1500 filter.

Hier had ik mij eerder voorgesteld: viewtopic.php?f=27&t=47686

Stuk hout rechts boven moet nog afzinken. De 3 in en outlets wil ik nog netjes wegwerken.
edit: ik bedoel hier het stuk hout in het aquarium.. niet die er op.
Afbeelding

De voorkant heb ik zoveel mogelijk geprobeerd vrij te houden om wat meer zwem/graaf-ruimte te creeën voor de vissen.
Afbeelding

Er zit nu nog wit met paars (Malawi) T5 verlichting in die ik wil vervangen met een TC420 LED systeem, Verder komen er drijfplanten in en misschien wat stevige plantjes bevestigd aan het hout.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)
Oscartjes7
Gebruiker

Onderwerpen: 2
Afbeeldingen: 9
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Re: Status update: Aquarium ingericht en aan het indraaien

Berichtdoor Christa » 30 aug 2016, 12:45

He Oscar,

plaatje kijken is altijd leuk!

Je combinatie van achterwand en bodenbedekking vind ik goed getroffen- het is moeilijk om er niet teveel contrast in te krijgen.
(veel contrast ziet er altijd enorm onnatuurlijk uit)
Prachtig gekozen.

Je hebt voor flinke vissen gekozen, maar omdat ik niet weet hoe ze zich (onderling) gedragen kan ik niet roepen "joh, dat is toch veel te vol".
Het lijkt me een drukke bak worden, maar dat kan meevallen- je hebt 'm dan wel maximaal gevuld met vismassa.
(maarja, ik zou zelf zo'n bak gebuiken voor een grote school kleine vis, dus iedereen doet het anders)

Ik had de indruk dat je niet meer dan 1 koppel volwassen pauwstaarten bij elkaar kon houden in bakken kleiner dan 2,5 a 3 meter, vergis ik me daar in?
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Keer terug naar Foto's en video