Kleurenkaarten testsets.

Waterwaarden, watertesten en waterverbeteraars.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Berichtdoor bolluijt » 09 apr 2008, 23:10

nou dan nog maar een kleurenkaartje deze is van de nitraattest van colombo van onze hoofdsponsor

Afbeelding

goede test maar wel een paar opmerkingen op de kleurenkaart staat de verkorte handleiding hier staat dat je 10 minuten moet wachten in tegenstelling tot de handleiding in het doosje want daarin staat dat je 2 minuten moet wachten.
verder had het handiger geweest als ze de waardes gelijk x4,43 hadden gedaan voor de nitraatwaarde

hou zelf trouwens de 10 minuten aan dan ik ondertussen de andere testjes doen :idea: verder is het buisje voor het water zeer acuraat moet ik zeggen komt precies overeen met een spuit welke ik gebruik om de hoeveelheid water af te meten.

en oh jah ook hier blijft poeder onderin liggen ;)
T'is een kwestie van geduld, rustig wachten op de tijd..........en dan pas genieten

groetjes johan
bolluijt
Gebruiker

Onderwerpen: 19
Afbeeldingen: 13
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd: 47

Nederland
Soort aquarium: kleintje
Regio: gezelschapaquarium
Formaat: 50X30X30

Re: Kleurenkaarten testsets.

Berichtdoor Mark » 06 jan 2010, 10:28

Ik ben opzoek naar een nauwkeurige NO3 en PO4 meetset. Ik heb er nu van JBL en de schaalverdeling van deze testsetjes vind ik opzich prima, maar vaak zijn de kleuren die ik uit de test krijg anders dan de aangegeven kleuren op de kaarten. Oftewel: ik vind het heel moeilijk te bepalen wat nu exact de waterwaarden zijn.

Zijn er andere merken die beter zijn?
Mark
Gebruiker

Onderwerpen: 53
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: Plantenaquarium Hollandse stijl
Regio: -
Formaat: 120X40X50

Berichtdoor paddo » 06 apr 2010, 9:45

Hoi,

Ik had zo ongeveer dezelfde vraag, heb nu van JBL beide tests en vind dit wel redelijk.
Als de kleur er niet tussenzit zal het een tussenliggende kleur zijn....

Het is ook maar net in welk regime je wilt kijken/meten, ik zelf probeer PO4 1-1.5 en NO4 20-25 te houden.

Voor fosfaat heb ik nog wel een hele gevoelige test gevonden van DDeltec, echter ik weet niet waar ze dit verkopen.
Komt waarschijnlijk bij zeewateraquaria voor...

groeten Hans

Mark schreef:Ik ben opzoek naar een nauwkeurige NO3 en PO4 meetset. Ik heb er nu van JBL en de schaalverdeling van deze testsetjes vind ik opzich prima, maar vaak zijn de kleuren die ik uit de test krijg anders dan de aangegeven kleuren op de kaarten. Oftewel: ik vind het heel moeilijk te bepalen wat nu exact de waterwaarden zijn.

Zijn er andere merken die beter zijn?
paddo
Gebruiker

Onderwerpen: 8
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor paddo » 06 apr 2010, 9:47

Hoi,

Nee, maar wel van de scanner :roll: kan soms toch anders uitvallen bij kleine kleurverschillen....

Groeten Hans

mcwillem schreef:kheb al iets gevonden.

gelukkig zijn kleuren niet afhankelijk van de taal :lol:

http://sewhapet.co.kr/j-po4.htm
paddo
Gebruiker

Onderwerpen: 8
Leeftijd:

Nederland

Vorige

Vergelijkbare onderwerpen

discussie waterverbeteraars koolstof en testsets Forum: Water en chemie Auteur: boesboes Reacties: 3
Testsets ervaringen Forum: Water en chemie Auteur: TimothyHeyden Reacties: 3
Welke testsets gebruiken jullie Forum: Water en chemie Auteur: spyro Reacties: 20
testsets Forum: Water en chemie Auteur: Ton v.G. Reacties: 21

Keer terug naar Water en chemie