24 feb, 20u - Lezing Ciliata Ridderkerk - 't oever-aquaterra

Hier vind je alle evenementen, bijeenkomsten, cursussen en wedstrijden georganiseerd door de verenigingen.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

24 feb, 20u - Lezing Ciliata Ridderkerk - 't oever-aquaterra

Berichtdoor Jeffreyf » 16 feb 2015, 19:57

Beste,

De lezing voor 24 februari 2015 is bekend (aanvang 20:00)! Niemand minder dan dhr. D. P. Poelemeijer komt spreken over de geschiedenis van een over-aquaterrarium!

Tekst van de spreker zelf:
"Deze lezing is een afgeleide van de serie ‘HET OEVER-AQUATERRARIUM’ dat vanaf januari 2014 in verschillende delen in HET AQUARIUM is gepubliceerd. Ik laat u zien hoe het riparium tot stand is gekomen, de achterliggende filosofie ervan en toon de verschillende levensfasen van deze kleine leefgemeenschap. De ontwikkeling van de submerse en van de emerse delen. Door de aanwezige ruimte, een nis van 220 cm hoogte, 60 cm diepte en 160 cm breedte, was ik min of meer gedwongen een steile oeverwand te creëren. Hierdoor werd het absoluut onmogelijk om in het “landdeel” deel dieren te kunnen houden, dus moest ik mijn fantasie aan het werk zetten om een stijlvolle en esthetische begroeiing te bedenken. Overigens is gebleken dat het, in tegenstelling wat verschillende keurmeesters hierover zeggen, niet beslist noodzakelijk is om dieren op het landdeel te houden. Betreffende de begroeiing laat ik verschillende pogingen zien maar ook de mislukkingen. Uiteraard komen ook de technische hulpmiddelen aan de orde. Na de pauze wordt er getoond hoe ik geleidelijk naar het moment van NBAT keuringen toegroei. Dit gaat natuurlijk met vallen en opstaan of beter gezegd ‘trial-and-error’. En in feite is het natuurlijk bij iedere nabootsing van de natuur een kwestie van gissen en missen en al doende proberen om oplossingen te vinden voor een probleem. Bij iedere keuring laat ik zien wat er in de ogen van de keurmeester(s) fout ging of verbeterd zou kunnen worden en de oplossing respectievelijk de verbetering die werd bedacht. Vanzelfsprekend komt daarbij eveneens ‘DE KEURWIJZER’ aan de orde en de uiteenlopende interpretaties van de diverse keurmeesters betreffende de categorie – in mijn geval C1 (terrarium) – waarin werd gekeurd."

Het bestuur.

----

De lezing begint om 20:00, de zaal opent om 19:30.

Tegelpad 1
2983 XA
Ridderkerk

Parkeermogelijkheden vlak naast de deur (plusminus 1 minuut lopen).
Ridderkerkse Aquarium Vereniging Ciliata

R.A.V. Ciliata is nu ook actief op sociale media. Neem een kijkje op de Facebookpagina van De Ridderkerkse Aquarium Vereniging Ciliata!
Jeffreyf
Gebruiker

Onderwerpen: 17
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezelschap
Formaat: 120X50X50

Re: 24 feb, 20u - Lezing Ciliata Ridderkerk - 't oever-aquat

Berichtdoor Christa » 17 feb 2015, 9:42

Hij mag zijn website wel eens repareren :badgrin:

(http://orangelabel.eu/ maakt zowiezo dingen die pijn aan je ogen doen, maar verder dan blz 1 kom je niet met die aardige meneer ... http://aqua.poelemeijer.nl/publicaties/ ... terrarium/ )

Helaas kun je hem er niet op attenderen, je mag hem alleen mailen als je een lezing wilt boeken. :roll:
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 310 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor Jeffreyf » 17 feb 2015, 14:09

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat het gepubliceerd is in een blad waar je moet voor betalen. Maar zal wel eens vragen.

R.A.V. Ciliata is nu ook actief op sociale media. Neem een kijkje op de Facebookpagina van De Ridderkerkse Aquarium Vereniging Ciliata!
Jeffreyf
Gebruiker

Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Christa » 17 feb 2015, 15:03

Ha Jeffrey, dank je - ik wist niet of je het nog zou zien. Ik wilde me alvast inlezen- dan kan ik meer aandacht aan de nieuwe dingen schenken die hij vast erbij gaat vertellen.
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 310 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor Jeffreyf » 21 feb 2015, 9:55

(Y)

No probs! Een deel van de lezing is gepubliceerd in 'Het Aquarium'. Ik denk dat het daardoor komt.

Jeffreyf
Gebruiker

Leeftijd:

Nederland

Keer terug naar Evenementen door verenigingen en bonden