Aqua flow 100 HERRIE help!

Pompen, opvoerhoogtes, verlies en vermogen. Interne of externe filters. Biologische filters.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Aqua flow 100 HERRIE help!

Berichtdoor Toby » 18 feb 2016, 22:11

Heb net een andere topic geopent over mijn planten, en vind het onzin om nu weer een ander topic te openen, maar dit is een NOODGEVAL!!!
Mijn filter: Aqua flow 100, was dicht geslipt. Nou ik dat ding uit elkaar halen en schoonmaken. Ook dat draai ding (rotor?) zat dicht dus ook schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet en in het aq gehangen, zet hem aan: RRRRRRRRRRRRRRR. Dat dich begon te trillen en herrie te maken niet normaal! Meteen uitgezet en gekeken wat er was Het licht duidelijk aan de rotor, maar ik kan het niet oplossen :(
Heb van alles geprobeerd, maar de moed opgegeven. Het aq staat op mijn kamer, nu wil ik gaan slapen, maar dat gaat dus echt niet met die herrie... Weet iemand raad? Kan hij 1 nachtje uit blijven?
Heb nog wel een andere filter, maar die vertrouw ik niet: heeft jaren stilgestaan en kan geen navullingen voor dat ouwe ding vinden, dus vind het een beetje tricky om die er in te hangen..

A.U.B. IEMABD HELP!
Toby
Gebruiker

Onderwerpen: 6
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 2 Duimpjes
Leeftijd:

Re: Aqua flow 100 HERRIE help!

Berichtdoor Christa » 19 feb 2016, 8:21

He Toby,

sorry- ik zie je berichtje nu pas :oops: dus je hebt vast al een oplossing gevonden.

Heb je de rotor nu helemaal blinkend schoon?
Soms kun je een spiikeltje alg/vuil over het hoofd zien waardoor de bladen uit balans raken- en dan gaat ie herrie maken.

Sommige van mijn filters maken een week lang herrie tot er een biofilmpje op alles zit wat als een soort smeerolie fungeert -> dan zijn ze opeens stil.
Soms helpt het om een beetje witte vaseline (tubetje van de drogist) op de bewegende onderdelen te smeren.
(Het asje en de plekken waar die vastgeklemd zit)

Navullingen voor filters is niet echt een probleem- met filterwatten kun je bijna alles vullen. Het staat niet zo chique maar werkt prima.
(of je knipt zelf passende stukjes uit een grotere filtermat - op de beurs zijn die nog best betaalbaar, in het tuincentrum niet.)

Herriemakers en slaapkamers gaan niet samen :evil: , ik kan me goed voorstellen dat je m vannacht gewoon uitgezet hebt.
Niet ideaal, maar als je een niet te zware bezetting heb moet dat gewoon kunnen.

Voor de waterbeweging kun je ook gewoon een leeg filter laten draaien... altijd beter dan niets.
(beetje mosterd na de maaltijd misschien- maar voor de volgende keer...)
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 314 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.

Berichtdoor 1Paul » 19 feb 2016, 9:07

schoongemaakt aan zetten herrie, klinkt als dat ie met opstarten lucht in de filter heeft, meestal oe je er dan even water in, in de kop dus, en zet je hem daarna aan...

heb soms precies hetzelfde met mijn onderwaterpompen maar dist stopt wel snel, aanzuig nog verstopt misschien?
IK BEN IK
1Paul
Junkie

Onderwerpen: 48
Afbeeldingen: 27
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 13 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland

Berichtdoor Toby » 19 feb 2016, 17:52

Het is al opgelost. Gister nog tot 12 uur s'nachts in die herrie proberen te slapen, toen heb ik m uitgezet. Gelukkig zaten er maar weinig bewoners in omdat ik ze net 2 weken geleden heb overgezet uit mijn kleinere bak, en ik wilde morgen pas nieuwe gaan halen. Vanochtend zette ik hem aan, en hij was stil .. :grin:
Toby
Gebruiker

Onderwerpen: 6
Verzonden: 1 Duimpje
Ontvangen: 2 Duimpjes
Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 19 feb 2016, 18:09

hahahaha, je geeft 'm even bedenktijd....

fijn dat je probleem niet meer bestaat :grin:
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 314 Duimpjes
Ontvangen: 122 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium: gezellige chaos
Regio: 1 hoog
Formaat: W.I.P.