[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 731: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Veni Vidi Vissie Toon onderwerp - Fluval U2 binnenfilter

Fluval U2 binnenfilter

Pompen, opvoerhoogtes, verlies en vermogen. Interne of externe filters. Biologische filters.

Moderators: hans7, BertE, Ton, SugarLEVI

Fluval U2 binnenfilter

Berichtdoor Chnn » 08 mei 2013, 16:42

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe binnenfilter voor mijn 60l bakje.
Mijn superfish aqua flow 200 heeft het bijna begeven. Dit is de tweede aqua flow in 2 jaar.
Dus ben klaar met dat merk en trap niet meer in die verkooppraatjes.
Nu hoor ik over de Fluval U2 veel lof. En was is benieuwd naar wat voor filter media je daar in kan doen.
Ik de aqua flow heb ik zo'n filter cartridges met actieve kool, zeoliet en actieve alumina erin.
Volgens mij kun je dat ook los kopen, om zo je bakje weer te kunnen vullen, dit weet ik niet zeker.
Zou je dat dan in je pomp kunnen doen?
En wat raden jullie verder aan om in de pomp te doen? Want als ik het goed begrijp kun je er toch 3 filter media's in stoppen of?

Wat is dit moeilijk zeg, want met techniek ben ik zo slecht hahahahaha.
Ik snap daar echt niet veel van en ben allang bij als mijn visjes gezond blijven en ik elke dag kan genieten van mijn bakjes hihi.

(link van de pomp: http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... 72608#more)

Liefs Chantal.
Chnn
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Re: Fluval U2 binnenfilter

Berichtdoor boesboes » 08 mei 2013, 19:19

wat een goed filter is durf ik niet te zeggen.
voor de 60x30x30 bakjes pak ik meestal gewoon een goedkope filter van 10 euro of zo.
ik zelf heb 3 van de filters van het merk sacem

met de gedachte van : och ja.....als hij kapot gaat ga ik me wel een nieuwe halen.
vreemd genoeg gaat die goedkope rotzooi ook nog jaren lang mee ook.

deze hebben dan wel alleen een sponsfilter maar als je handig bent knip je er een stuk tussen uit en doe je er een beetje losse koolstof tussen (wel uitkijken dat de koolstof dan niet in de motor komt)

ik persoonlijk geef nooit veel geld uit aan dure merk produkten kwa verwarmingen,luchtpompjes of filters.(alleen in het begin van mijn hobby)
heb dan ook niet echt het gevoel dat die zogenaamde betere merken het langer doen dan die goedkope luchtp,filters of verwarmingen.
en dan te bedenken dat je voor een "kwaliteitsmerk" vaak 4x zoveel betaald.

maar dat kan natuurlijk puur toeval zijn.ik spreek puur uit eigen ervaring.
in deze samenleving is normaal zijn voor de gekken
boesboes
Junkie

Onderwerpen: 111
Afbeeldingen: 103
Verzonden: 38 Duimpjes
Ontvangen: 83 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Berichtdoor Chnn » 09 mei 2013, 16:13

Daar heb ik dus geen geluk mee, maar bedankt, heb mijn keuze gemaakt. Dit word hem in ieder geval niet.
Chnn
Gebruiker

Onderwerpen: 1
Verzonden: 0 Duimpje
Ontvangen: 0 Duimpje
Leeftijd:

Berichtdoor Christa » 19 nov 2014, 9:42

Ik ben en blijf een EHEIMfan: minder herrie (die kleine filtertjes zijn over het algemeen ondingen).
Superfish is idd een van de ergste in mijn opinie.

Over filtervulling (filtermassa) zou ik me niet druk maken.
Die zakken met filterwatten zijn er nog steeds, ik knip wel eens matjes uit b.v. die witte vullingen voor afzuigkappen (kost niets en is hetzelfde materiaal als de officiele navullingen die voor kapitalen per doosje over de toonbank gaan).
Je kunt in ieder filter proppen wat je wilt natuurlijk ;) de een zweert bij dit, de andere bij dat.

Ik heb in mijn grotere filters altijd een laagje om zweefvuil op te vangen en verder gewoon *iets* waar de bacterien zich aan kunnen hechten.
Al dat gedoe met speciale stofjes om blablabla uit het water te vissen begin ik niet aan: gewoon veel en vaak water wisselen. :green:
Christa
Die hard

Onderwerpen: 75
Afbeeldingen: 15
Verzonden: 320 Duimpjes
Ontvangen: 123 Duimpjes
Leeftijd:

Nederland
Soort aquarium:
Regio:
Formaat:

Vergelijkbare onderwerpen

Fluval 206 Forum: Pompen en filters Auteur: Mar Reacties: 5
Fluval Edge 60x30x30 Forum: Speciale bakken Auteur: Rapunzel Reacties: 3
Binnenfilter brengt lucht in het aquarium Forum: Pompen en filters Auteur: Chris59 Reacties: 0
Daantjes Fluval Edge Forum: De gebruiker en zijn bak Auteur: Danielle Reacties: 16
rio 300 binnenfilter Forum: Gezocht Auteur: johnnyp Reacties: 3

Keer terug naar Pompen en filters